اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نظر متفاوت 2 نماینده هرمزگان درباره عملکرد استاندار در ماجرای «کرونا»

دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهایی متفاوت درباره عملکرد استاندار هرمزگان درباره کرونا، از کنترل‌های سطحی در ورودی استان انتقاد کردند.

نظر متفاوت 2 نماینده هرمزگان درباره عملکرد استاندار در ماجرای «کرونا»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دو نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای متفاوتی نسبت به یکدیگر، یکی عملکرد استاندار هرمزگان در زمینه مقابله با شیوع کرونا را به وعده و وعید و گفتار درمانی تشبیه کرد اما دیگری از عملکرد استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تجلیل کرد.

هاشمی تختی خطاب به استاندار: گفتار درمانی تا کی؟

حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس که خود سابقه استانداری هرمزگان را نیز در کارنامه دارد، در اظهاراتی انتقادی خطاب به فریدون همتی استاندار هرمزگان بیان کرد: در برابر بی تدبیری که امنیت و سلامت مردم هرمزگان را تهدید کند سکوت نمی‌کنم چرا که پرواز پرواز، قطار قطار و سیلی از ماشین‌ها در حال سرازیر شدن به استان هرمزگان هستند و مجموعه دستگاه اجرایی مشغول تست بیماری کرونا با تب سنج هستند!

وی افزود: این ویروس کرونا و این بحران فرصت به رخ کشیدن مدیریت و خودنمایی نیست جنگی با یک ویروس خطرناک است که مبارزه بسیجی‌وار و تمام وقت را می‌طلبد و بسیاری از هموطنانمان بدون ملاحظه پیام‌های وزارت بهداشت راهی هرمزگان هستند و خیابان‌ها و پارک‌های بندرعباس و قشم شده محل اسکان گردشگرانی که این بیماری نوپدید را جدی نگرفته‌اند و در این اوضاع حتی ملاحظه جان خانواده خود را هم ندارند و ما هیچ نظارت و کنترلی بر مبادی ورودی استان نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: مسؤولین اجرائی استان اگر همینطور به گفتار درمانی ادامه دهند و با خواهش و تمنا از مسافران بخواهند که در خانه هایشان بمانند اینجا (هرمزگان) قطب انتشار کرونا می شود. استاندار باید اقدامات عملی برای جلوگیری از ورود مبتلایان کرونا به استان انجام دهد. چک کردن با دستگاه تب سنج در مبادی ورودی چاره کار نیست چرا که ویروس تا 14 روز ممکن است در بدن بیمار باشد و بروزی نداشته باشد. 

هاشمی تختی تصریح کرد: باید ساعات کار مکانهای عمومی و تفریحی و گردشگری و خرید استان را محدود کرد و حتی بعضی را مدتی تعطیل کرد. مدارس در ایام نوروز نباید خدمات اقامتی ارائه دهند چرا که بلافاصله بعد از تعطیلات فرزندان مردم باید به مدرسه بروند و نباید آلودگی در مدارس باشد. ستاد بحران و مسؤولین استان برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای خصوصی برنامه داشته باشند تا آنها هم با اطمینان خاطر ساعات کارشان را محدود کنند. 

وی تأکید کرد: تا الان شاید بتوان به پرستاران و پزشکان استان نمره خوبی داد اما با وجود هشدار وزیر بهداشت برای شیوع سریع ویروس در هفته پیش رو مسئولین اجرایی استان قاطع و عاجل عمل نکرده اند.

مرادی: اقدامات خوبی در جهت مهار ویروس کرونا در هرمزگان در جریان است

احمد مرادی اما در دیدار با استاندار هرمزگان از اقدامات انجام شده و تلاش پزشکان، پرستاران، سازمان آتش نشانی، گروههای داوطلب مردمی و دست اندرکاران مبارزه با کرونا در خصوص پیشگیری از گسترش این بیماری تشکر کرد و عنوان داشت: تامین سلامتی مردم در اولویت همه امور قرار دارد اما لازم است تدابیری اتخاذ شود تا با ایمن‌سازی و اقدامات پیشگیرانه پیامدهای منفی این بحران جهانی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: مردم هرمزگان همیشه نشان داده اند در بحران‌ها پای کار هستند و با کاهش ترددهای غیرضروری و همکاری در ضدعفونی تاسیسات و معابر عمومی این امر را ثابت کردند اما متاسفانه در حال حاضر علی رغم همه قول های داده شده کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی همچنان مردم را آزار می دهد و باعث نگرانی مشاغلی شده که ناچارند در اجتماع حضور داشته باشند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس با تشکر از تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات در هرمزگان گفت: اقدامات اینچنینی حتی اگر جان یک انسان را نجات دهد بازهم ارزشمند است. اما متاسفانه این تدابیر در استانهای همجوار موجب هجوم سیلی از مسافرین از مبدا استانهای آلوده به هرمزگان شده است. با توجه به دوره دو هفته ای مخفی بودن ویروس در بدن افراد ناقل لازم است این موضوع با حساسیت بیشتری دنبال شود و معاینه ظاهری مسافرین برای اطمینان از سلامت آنان کافی نیست.

انتها پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول