اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گزارش فارس از همایش بزرگ کارآفرینی در هرمزگان/ تأکید بر جدی‌ گرفتن نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی

همایش بزرگ کارآفرینی از سوی اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان کلیدی‌ترین اتاق بازرگانی حوزه جنوب کشور برگزار شد.

گزارش فارس از همایش بزرگ کارآفرینی در هرمزگان/ تأکید بر جدی‌ گرفتن نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همایش بزرگ کارآفرینی صبح امروز با همت اتاق بازرگانی این شهرستان و با حضور محمد امیرزاده نائب رئیس اتاق ایران، نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان با حضور جمعی از فعالان اقتصادی این استان در سالن الزهرای حوزه علمیه خواهران شهرستان بندرعباس برگزار شد.

صفا: مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در ابتدای این همایش با بیان این که از سال 87 تاکنون همایشی با این عنوان و با این رویکرد در بندرعباس برگزار نشده است، عنوان کرد: هدف از برگزاری این دست از همایش‌ها، شناسایی مشکلات همه واحدهای کوچک و بزرگ اقتصادی و به اشتراک نهادن تجربیات مطلوب برای عبور از این مشکلات است.

وی با بیان این که فشارهای اقتصادی بر کشورمان موجب شده تا واحدهای کوچک و بزرگ اقتصادی با مجموعه‌ای مشکلات و معضلات مواجه شوند، اضافه کرد: اتاق بازرگانی به مثابه یک مجموعه برآمده از میان فعالان عرصه اقتصادی بر خود لازم می‌داند تا به یاری همگان آمده و در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

محمدرضا صفا خاطرنشان کرد: کارآفرینان برجسته‌ای در هرمزگان وجود دارند که توانسته‌اند بر مشکلات و معضلات غلبه کرده و به رشد خوبی در عرصه‌های ملی دست یابند و بهره‌گیری از تجارب اینان می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و کشور داشته و به واحدهای کوچک و نوپا نیز در انتقال تجربه کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس به راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی این اتاق با مشارکت اعضا اشاره و بیان داشت: طی سال‌های اخیر جهش اقتصادی خوبی در میان فعالان اقتصادی هرمزگان شاهد بوده‌ایم که ضروری است تا تجربیات آنها را در چنین همایش‌هایی بررسی و ارزیابی و به اشتراک‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده: کارآفرینان جهادگران اقتصادی کشور هستند

امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش با اشاره به کار بزرگی که فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی در شرایط حاضر کشور انجام می‌دهند، گفت: در جنگ اقتصادی امروز، کارآفرینان جهادگران اقتصادی کشور هستند.

وی با بیان این که محیط دانشگاه باید تعریف جدیدی از کار و کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارائه کند، افزود: اگر فرهنگ پشت میز نشینی بر جامعه‌ای مسلط شد، نخبگان آن زمین‌گیر می‌‌شوند و اقتصاد آن وابسته به بیگانه خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از مبحث مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه فکری کشور یاد کرد و عنوان داشت: اگر سال‌ها تحصیل یک فرد را نتوانیم به مهارتی برای پیشرفت و اشتغال او تبدیل کنیم، عملا علم‌آموزی به انحراف رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های عظیم هرمزگان برای اشتغال و اهمیت هدایت جوانان به سمت و سوی کارهای جدید با استفاده از دریا، کشاورزی، صنایع دستی و خدمات گردشگری، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از پیوند میان دانشگاه و صنعت نیز بر این بوده که دانشجویان بتوانند دانش خود را کاربردی بیاموزند تا در جامعه مفید بوده و مسؤولیت‌های فنی ویژه‌ را عهده‌دار شوند.

همتی: اتاق بازرگانی به فکر بازاریابی برای محصولات تولیدی هرمزگان باشد

استاندار هرمزگان نیز در این همایش با بیان این که انتظاری که از اتاق بازرگانی در اوایل حضورم در هرمزگان داشتم، برآورده نشد و امیدواریم این تیم جدید بتوانند در مسیر تحول و اشتغال قدم‌های بزرگی بردارند، اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید حامی همه اقشار اقتصادی جامعه و کارآفرینان باشد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم اتاق بازرگانی بندرعباس، بازاریابی جهانی برای محصولات تولیدی کشور و بخصوص محصولات تولیدی در هرمزگان است تا اگر محصولی در استان به سختی تولید و عرضه می‌شود، در بازارهای جهانی قدرت و توان ارائه داشته باشد.

فریدون همتی تأکید کرد: اتاق بازرگانی باید جهت‌گیری توسعه اقتصادی استان را در دست بگیرد و مشخص کند که کارآفرینان و تولیدگران ما چه محصولی را برای عرضه به بازارهای جهانی تولید کنند.

استاندار هرمزگان در ادامه بر ضرورت برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی تأکید و عنوان کرد: تحریم‌هایی که اکنون بر کشورمان اعمال شده، اگر بر هر کشور و ملت دیگری اعمال شده بود، آنها را از هم می‌پاشید اما ملت ما استوارتر از هر زمان دیگری به پیش می‌رود و جامعه راه خود را به خوبی شناخته است.

امیرزاده: کارآفرینی به فکر و نوگرایی وابسته است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این همایش اظهار کرد: کارآفرینی از الگویی خاص پیروی نمی‌کند بلکه به نگرش نو و تازه‌ای نیاز دارد که یک ایده را به عمل تبدیل کرده و منشا اتفاقات بزرگ شود.

وی در توضیح این موضوع، ادامه داد: مدیریت به تجربه و تخصص نیاز دارد و ما در کشورمان گاها با سپردن امور مهم و مسؤولیت‌های بزرگ به افراد بی‌تجربه سبب خسارات وسیعی شده‌ایم.

محمد امیرزاده تصریح کرد: سپردن کارخانجات بزرگ در فرآیندهای واگذاری به افراد فاقد صلاحیت موجب شد تا برخی از کارخانجات کلیدی کشورمان به تعطیلی کشانیده شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت تبیین و تدوین نقشه‌ راه برای فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از تجارب اهالی فن و پیشکسوتان در این زمینه، از جوانان کارآفرین خواست تا حتما نسبت به کسب تجربیات گذشتگان اهتمام ویژه داشته باشند.

 

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول