اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

چاشت صبحانه‌ای با طعم لبخند

چاشت، صبحانه ای با طعم لبخند؛ اقدام خیرخواهانه ای است که به همت بنیاد نیکوکاری رویش و شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان برگزار شد.

چاشت صبحانه‌ای با طعم لبخند

خبرگزاری فارس؛ هرمزگان، بنیاد رویش با مدیریت عبدالرضا نادری پور با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد کم‌برخوردار  استان هرمزگان و خانواده‌هایشان فارغ از  هر کیش، آیین و ملیتی و با هدف کمک به ساختن آینده ای روشن برای دانش‌آموزان مستعد کم برخوردار از سال ۱۳۹۴ با دریافت مجوز از طریق سازمان بهزیستی با عنوان موسسه رویش، لبخند و زندگی، در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و به صورت رسمی، چهار سال از فعالیت آن می‌گذرد.  

مدیرعامل بنیاد رویش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در خصوص تعداد دانش‌آموزانی که بورسیه بنیاد رویش هستند، گفت: تا الان ۱۶۴ دانش آموز بورسیه این بنیاد هستند که ۲۰ نفر از این دانش آموزان، معلول حرکتی، شنوایی و بینایی هستند که از نظر جسمی محدودیت دارند اما از لحاظ ذهنی بسیار با استعداد و باهوش هستند.  

وی ابراز داشت: بنیاد رویش واحدی به نام واحد توانمند سازی و اشتغال دارد. کار این واحد شناسایی استعداد والدین دانش آموزان است و پس از استعداد یابی، بنیاد با در اختیار قرار دادن مواد اولیه و مورد نیاز جهت یادگیری هنر و مهارت موردنظر، به صورت کاملا رایگان و با ضمانت خرید صنایع دستی تولید شده همکاری لازم را با این خانواده‌ها به عمل می‌آورد و همچنین در حین انجام کار، بر نحوه کار و روند پیشرفت آنها نظارت می‌کند.  

نادری پور افزود: به زودی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می‌شود که محصولات تولیدی خانواده‌های مستعد کم برخوردار تحت پوشش بنیاد، در آن به فروش می‌رسد و همچنین این محصولات تولیدی در فروشگاه‌های معتبر شهر نیز با یک علامت تجاری مشخص عرضه خواهد شد. در واقع هدف از این کار این است که والدین اشتغال پایدار و درآمد داشته باشند. 

وی تاکید کرد: بنیاد رویش اصلا به دانش‌آموزان مستعد کم برخوردار و خانواده‌های شان سوبسید و یارانه نمی‌دهد زیرا به هیچ عنوان رسالت این بنیاد گدا پروری نیست.  

ارتقاء فرهنگ نیکوکاری با حضور گرم و همکاری در برنامه های چاشت
نادری پور اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های کسب در آمد بنیاد رویش، طراحی و اجرای برنامه‌های خلاقانه به منظور جلب مشارکت‌های عمومی است و به همین منظور،  واحد جلب مشارکت‌ها،  تصمیم به برگزاری برنامه‌هایی با عنوان چاشت (صبحانه ای با طعم لبخند) با هدف جذب درآمد، معرفی بنیاد، جذب همیار و ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در جامعه را دارد و برای اینکه هر چه سریع‌تر به  این اهداف خود نزدیک‌تر شود نیازمند استقبال و مشارکت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های خصوصی و دولتی است.  

دومین بازارچه غذا با عنوان چاشت(صبحانه ای  با طعم لبخند ) در شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد که با استقبال گرم و بی نظیر مدیر عامل و کارمندان این شرکت همراه بود.

لازم به ذکر است، این مراسم برای بار اول، در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد. نحوه برگزاری این بازارچه با موضوع چاشت، به این صورت بود که هر یک از کارمندان شرکت آب و فاضلاب به صورت داوطلب و با هزینه شخصی خود، اقدام به تهیه و پخت انواع غذاها کرده و تمام درآمد حاصل از فروش غذاها و صنایع دستی تولیدی والدین دانش آموزان مستعد کم برخوردار به حساب بنیاد رویش به منظور حمایت از این دانش آموزان واریز کردند.  

طبق آمار اعلام شده توسط یکی از اعضای بنیاد رویش، مبلغ جمع‌آوری شده در این مراسم که با حضور مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان برگزار شد، ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان بوده است که انتظار می‌رود این برنامه با همکاری و حضور سایر سازمان‌ها و ادارات نیز ادامه پیدا کند، تا با برگزاری برنامه چاشت « صبحانه ای با طعم لبخند» علاوه براینکه کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی با گردهمایی و حضور در این برنامه، ساعاتی را جهت صرف صبحانه در کنار هم سپری می‌کنند از درآمد حاصله،حامی و پشتیبان دانش آموزان تحت حمایت رویش هم می‌شوند که این  امر خود باعث ارتقاء و تداوم فرهنگ نیکوکاری در جامعه خواهد شد.  

برگزاری مراسم خیریه در روند کارمان همیشه نتایج مثبتی در پی داشته است  
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز درخصوص هدف خود جهت همکاری با بنیادها و موسسات خیریه گفت: یکی از اصلی ترین عوامل  انگیزش در کارکنان ما ارتباط بین همکاران بوده است. ما برای عمیق تر کردن این ارتباط، به دنبال بهانه هایی بودیم که هم  از جنبه حقوقی و اجتماعی وجهه خوبی داشته باشد و هم اینکه باعث جلب مشارکت حداکثری همکاران شود.

وی افزود: این بهانه ها شامل مراسم‌ خیریه متفاوتی است. مثلا جهت آزادسازی و حمایت از زندانیان زن با جرائم غیرعمد و دلایل مختلفی که در زندان بودند، در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین جهت حمایت از کودکان سرطانی، مراسم خیریه توسط همکاران این شرکت  برگزار شد.  

امین قصمی با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم در شرکت آب و فاضلاب  نتایج خیلی خوب و مثبتی در روند کار این شرکت داشته است، افزود: قطعا همکاری خودمان را با موسسات خیریه ادامه خواهیم داد، همکاران در طول سال حداقل دو مرتبه، سفره‌های خیلی خوبی را برای کمک به نیازمندان تدارک می‌بینند و  هرساله در ماه رمضان هم مراسم خوبی توسط شرکت آب و فاضلاب برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: حداقل یک‌هزار خانواده یتیم و بی‌بضاعت را تحت پوشش خود قرار می‌دهیم و بسته‌های حمایتی را با کمک همکاران آماده و در کل استان هرمزگان از شمالی ترین تا جنوبی‌ترین شهرستان‌های استان، توزیع می‌شود و خدا را شکر نتایج مثبت این کارها را در کار خود دیده ایم.

 وی در خصوص روند ادامه همکاری خود با بنیاد رویش اظهار کرد: با توجه به اسقبال بی‌نظیر همکاران و کارمندان شرکت از این مراسم متوجه شدم که همکاران برای همکاری با این موسسه قطعاً نظر مثبتی دارند.

قصمی افزود: به کمک شورای فرهنگی شرکت، جنبه‌های مثبت و منفی ونقاط ضعف و قوت مراسم صبحانه ای با طعم لبخند را بررسی می‌کنیم تا هرساله بتوانیم این مراسم را در شرکت برگزار کنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول