اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ثمرات کنگره امام سجاد(ع) در بلندمدت خود را نشان می‌دهند

استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: کنگره امام سجاد علیه السلام ثمره بسیار زیادی دارد که در بلند مدت این ثمرات، خود را نشان می دهند.

ثمرات کنگره امام سجاد(ع) در بلندمدت  خود را نشان می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس آیت الله احمد عابدی ظهر امروز در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام ضمن تسلیت سالروز شهادت امام چهارم شیعیان اظهار داشت: کارهای فرهنگی مانند کنگره امام سجاد علیه السلام ثمره بسیار زیادی دارد که در بلند مدت ثمرات خود را  نشان می دهد و باید به آن نگاه آینده نگرانه داشت.

وی ادامه داد: حضرت یعقوب علیه السلام در زندان بود و خبر دادند بنیامین را به جرم دزدی گرفته اند، نامه نوشت به عزیز مصر با این مضمون که ما در خانواده ای بزرگ شده ایم که سختی های بسیاری کشیده ایم اما در خانواده ما تاکنون دزدی نبوده است ، حضرت یوسف در جواب نامه نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم صبر کن همانطور که پدرانت صبر کردند، پیروز خواهی شد همانگونه که پدرانت پیروز شدند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه بیان داشت: این ادبیات نمی تواند ادبیات فراعنه باشد پس فقط پیامبر می تواند همچنین نامه ای بنویسد، پس صبر کنید تاثیر این گونه کنگره ها روزی آشکار خواهد شد.

عابدی عنوان کرد: صحیفه سجادیه جزو اسرار خدا است و یک ظاهری دارد که ما آن را می بینیم اما یک باطنی هم دارد و کلام خدا فوق عالم ماده است.

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که امام سجاد به آن تاکید دارد تنزیه خداوند است و اینکه می گوییم خداوند «لیس کمثله شی» است این از محکمات قرآن است یعنی هیچ چیزی در ذات، صفات و افعال شبیه خداوند نیست.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه ابراز داشت: از اولین دعای صحیفه تا آخرین دعا بر روی این محور است که خدا را کسی نمی تواند کسی تصور کند.

عابدی خاطرنشان کرد: دین و اعتقادات مربوط به قلب است و کسانی وجود داشتند که صبح کافر بودند اما تا شب اهل ایمان می شدند مانند حر بن یزید ریاحی و حتی عکس این مسئله هم ممکن است لذا می بینیم امام سجاد علیه السلام در یک دعا ۱۵ بار درخواست عاقبت بخیری می کند.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول