اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صحیفه سجادیه زبان مشترک ادیان مختلف است/مقاومت مهم ترین درس صحیفه سجادیه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: صحیفه سجادیه زبان مشترک ادیان و مذاهب مختلف است.

صحیفه سجادیه زبان مشترک ادیان مختلف است/مقاومت مهم ترین درس صحیفه سجادیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام  اظهار داشت: دعا زبان فطرت است و زبان فطرت قومیت نمی شناسد از این جهت می توانم بگویم صحیفه سجادیه یک زبان مفاهمه مشترکی را بین ادیان مختلف ایجاد کرده است و ظرفیت آن امروز می تواند ادیان و مذاهب مختلف را دور هم جمع کند.

وی ادامه داد: در دعا ائمه هدی و رسول گرامی اسلام وقتی با خدا سخن می گویند هیچ محدودیت و مرزی وجود ندارد لذا هرآنچه در ظرف آن بزرگان وجود داشته است در مواجهه با خدا عرضه می کردند و به همین دلیل علامه طباطبایی معتقد بود بیشترین مضامین عرفانی در ادعیه اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کسانی که در محضر صحیفه سجادیه قرار می گیرند سه گروه هستند اول کسانی که به دنبال فیض و مناجات با خداوند هستند، گروه دوم عالمان و محققینی هستند در موضوعات مختلف صحیفه به دقت می پردازند، اما آنچه مهمتر است این است که صحیفه سجادیه می تواند پاسخگوی نیاز ها و سؤالات مردم باشد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: امروز مهم ترین گفتمان جوامع بشری، گفتمان مبارک مقاومت است که امروز می تواند به عنوان دست مایه ارزشمند تعالیم اسلام به دنیا عرضه شود.

وی عنوان کرد: امام سجاد علیه السلام در نیایش چهارم صحیفه سجادیه یاران پیامبر خدا (ص) را که شرط مصاحبت را خوب انجام دادند و مجاهدت کردند و در نصرت رسول خدا سختی ها را به جان خریدند را مورد توصیف قرار می دهد و در نیایش پنجم مقاومت اهل بیت علیهم السلام را وصف می کند و اهل بیت علیهم السلام را کسانی می دهند که از احدی ترسی ندارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیران کرد:کسانی که تکیه گاهشان خدا است هرگز از ملامت ملامت کنندگان به خود خوفی راه نمی دهند و همیشه پایدار هستند.

عبادی زاده با اشاره به دعای هشتم صحیفه سجادیه گفت: امام علیه السلام پناه می برند به خدای بزرگ از اینکه امت پیامبر گرفتار ضعف صبر، مقاومت و ایستادگی باشند و پیروی از هوای نفس و دور شدن از مسیر هدایت، غفلت باعث ترجیح باطل بر حق می شود.

وی ادامه داد: ما برای مقاومت در میان دشمنان به تعبیر نورانی قرآن که می فرماید «و اعدو لهم مستطعتم فی القوه» نیاز داریم و امام سجاد علیه السلام برای پیروزی سربازان و مرزبانان اسلام در صحیفه سجادیه دعا می کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: مهم ترین درسی که باید از صحیفه سجادیه بگیریم مقاومت و ایثار است بدون اینکه قومبت و مرزی را قائل شویم.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول