اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هیئت مذهبی باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه هیئت باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده، گفت: اهل بیت (ع) هیچ گاه در مقابل ظلم، سر خم نکردند و این مضامین غنی باید به مردم تبیین شود.

هیئت مذهبی باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس میرزاد در گردهمایی هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی استان هرمزگان از هیئات مذهبی به عنوان بزرگترین پایگاه دینی، ملی و مذهبی نام برد و اظهار داشتن: باید جایگاه این هیئات را رفیع ببینیم.

وی افزود: ما بعنوان هیئتی‌های جامعه باید توجه ویژه ای به فرهنگ نقد داشته باشیم و کسی که در هیئت فعالیت می‌کند همیشه زیر ذره بین است و اغلب از نگاه‌های مردم به صورت نقادانه است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: هدف از مداحی و منبر رفتن، آشنا کردن مردم با سیره زندگانی اهل بیت(ع) و ترسیم دورنمای زندگانی آنان است پس مطالبی که در هیئت‌ها ارائه می‌شود در وهله اول باید باورپذیر باشند و قابلیت الگوپذیری را داشته باشد.

میرزاد ابراز داشت: به طور کلی باید در مداحی‌ها ۴ ویژگی رعایت شود ،که پیوند بین منطق و عاطفه که موکد مقام معظم رهبری هم است.

وی بیان کرد: هیئات مذهبی باید به عنوان یک پایگاه بصیرت‌افزایی مخاطبان گام بردارد و برای مخاطبین شناخت ایجاد کنیم و گسترش ارزش‌های قرآنی و آرمان‌های اهل بیت(ع) را مدنظر قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه  هیئت خوب باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) هیچ گاه سر در مقابل ظلم خم نکردند و باید این مضامین غنی به مردم گفته شود.

میرزاد گفت: باید قرآن محور هیئات مذهبی باشد چرا که امام حسین (ع) در شب عاشورا فراوان قرآن را تلاوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال باید به دنبال بازگشت به آئین‌های سنتی خود در عزاداری بود و از مطالب آزاردهنده مانند تقلید از خواننده‌ها پرهیز کرد.

انتهای پیام/88052/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول