اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معیشت و هزینه درمان چالش اصلی مردم در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با بیان اینکه سال سختی را از نظر اقتصادی پیش رو داریم، معیشت و هزینه درمان را چالش اصلی مردم در استان نام برد و خواستار عملکرد جهادی و انقلابی مبلغین در راستای جمع‌آوری زکات شد.

معیشت و هزینه درمان چالش اصلی مردم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی الهیاری پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات استان هرمزگان اظهار داشت: در سال گذشته طبق هدف‌گذاری صورت‌گرفته، جمع‌آوری حدود ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان پیش‌بینی شد.

وی در ادامه افزود: با تلاش عاملین و مبلغین زکات در سطح استان هرمزگان، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های زکات جمع‌آوری شد که از این مبلغ، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطره و مابقی زکات مال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان  ادامه داد: سیاست شورای زکات کشور بر اعطای زکات به نیازمندان و محرومین است و در استان هرمزگان، ۹۹ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده، صرف رسیدگی به فقرا و ضعفا شده که غالبا در امور معیشت بوده است.

الهیاری تصریح کرد: بیشترین زکات جمع‌آوری‌شده در استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان است و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی مردم در سال‌جاری سخت‌تر از گذشته شده است حجم مراجعات مردمی به سمت دفاتر کمیته امداد و مسئوولین بسیار بالا رفته و باید در راستای دستگیری از مردم  و کمک‌ها تلاشمان را مضاعف کنیم.

وی بیان داشت: شرایط غرب استان نسبت به سایر نقاط  بهتر است اما در شرق هرمزگان شاهد  فقر بیشتری هستیم که معیشت و هزینه‌های درمان بیشترین مراجعین و نیازمندان را تشکیل داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان تاکید کرد: امسال در بحث زکات به یک حرکت جهادی و انقلابی نیاز داریم که اگر مبلغین زکات، علما و روحانیت نسبت به موضوع زکات حساسیت بیشتری نشان دهند می‌توانیم به صورت اضطراری مشکلات مردم را حل کنیم.

الهیاری خاطر نشان کرد: در بحث زکات فطره، وزارت کشور در سال گذشته و حتی امسال بخشنامه کرده که تنها مرجع جمع‌آوری زکات فطره، شورای زکات است و باید به این بخشنامه عمل شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای مدیریت بهتر و ارائه خدمات بیشتر در زمینه رفع مشکلات مردم، مراکز و مؤسسات به صورت مجزا اقدام به جمع‌آوری زکات نکنند.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول