اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

در گفت‌وگو با فارس:

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قشم تشریح شد/ توزیع و کاشت دوهزار و 500 اصله نهال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم با تشریح روزشمار و ویژه برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این جزیره از توزیع و کاشت دوهزار و 500اصله نهال در طول این هفته خبر داد.

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قشم تشریح شد/ توزیع و کاشت دوهزار و 500 اصله نهال

اکبر محمودی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: هفته منابع طبیعی امسال از روز چهارشنبه 15اسفندماه با عنوان «روز درختکاری» آغاز و در طول این هفته دو هزار و 500اصله نهال توزیع و کشت می‌شود.

وی برگزاری آئین غرس نهال در محل ناوتیپ رزمی 112ذوالفقار نیروی دریایی سپاه با حضور مردم و مسوولان را برنامه محوری این روز برشمرد و افزود: به‌صدا درآمدن «زنگ سبز» در مدارس، چاپ و توزیع تمبر پستی نشان سازمان جنگل‌ها و و منابع طبیعی در بین مردم از دیگر برنامه‌های این روز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا، غرس نهال در بخش حرا و جزیره لارک از مهمترین برنامه‌های دومین روز هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، مردم، احیاء و توسعه جنگل‌ها و مراتع» محسوب می‌شود.

محمودی‌زاده با اشاره به شعارهای «منابع طبیعی،مردم، ائمه جمعه و جماعت»، «منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت» و « منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی» اضافه کرد: توزیع نهال در بین نمازگزاران، غرس نهال در جزایر هنگام و هرمز و تقدیر از نمونه‌های آبخیزداری از برنامه‌های این ایام است.

وی « منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت» و «منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی» را شعار روزهای پایانی هفته منابع طبیعی عنوان و ابراز داشت: بازدید از پروژه‌های جنگل و آبخیز توسط همیاران دانش‌آموز و محافظین افتخاری، پاکسازی سواحل و تبیین اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و پروژه‌های اجرا شده در دو روزهای پایانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول