اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عدالت، اصل و اساس پیشرفت اقتصاد کشور است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، عدالت اصل است گفت: تلاش‌های مجاهدانه در بخش اقتصاد کشور جای تقدیر دارد اما باید فرآیند اقتصادی بیشتر نمود داشته باشد چراکه قلب تپنده دولت، اقتصاد است.

عدالت، اصل و اساس پیشرفت اقتصاد کشور است

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با وزیر اقتصاد ضمن ابزار قدردانی از اقدام وزیر اقتصاد برای حضور در بازار و شنیدن صحبت‌های مردم و بازاریان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت اقدامات دولت را تبیین کردند که قابل تقدیر است اما به حوزه رسانه هم اشاره داشتند که باید مود توجه باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان در حوزه کسب و کار و رفع موانع تولید اقدامات خوبی انجام شده است افزود: در حوزه معیشت، مردم دغدغه دارند و باید هماهنگی خوبی در حوزه اقتصاد صورت گیرد تا به طور محسوس در بازار شاهد آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تلاش‌های مجاهدانه انجام شده اما باید فرآیند اقتصادی بیشتر نمود داشته باشد، چراکه قلب تپنده دولت، اقتصاد است خاطرنشان کرد: در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور عدالت اصل است، در طول سال‌ها پیشرفت زیادی داشتیم اما در حوزه عدالت باید کار بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌هایی در استان صورت گرفته و شرایط خوب است اما در برخی استان‌ها باید تمرکززدایی در وزارت کم شود تا به عدالت بیشتر نزدیک شویم عنوان کرد: در استان گاهی مشکلاتی داریم که نشات گرفته از کارشناس وزارت است و باید بررسی شود چرا کار را معطل می‌کنند.

شعبانی با اشاره با اینکه در نظام اسلامی لازمه مشروعیت تمام بخش‌ها توجه به عدالت است گفت: پیشرفت مبتنی بر عدالت در کشور مهم است.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی عدالت بوده است افزود: در مسئله مردمی‌سازی انصافا دولت مردمی است و یکی از این شاخصه‌های آن نیز حضور امروز وزیر اقتصاد در بین مردم و بازاریان همدان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگرچه یکی از روش‌های مردمی‌ بودن هم این است که دولت مردم را به عرصه نقش آفرینی عرصه اقتصادی بیاورد تاکید کرد: در حوزه مسکن، اگر دولت مردم را فعال نکند و بخش خصوصی وارد عرصه نشود ساخت ۴ میلیون مسکن میسر نمی‌شود.

وی متذکر شد: در شرایط فعلی برای موفقیت دولت در عرصه مسکن، ورود جدی مردم در این زمینه‌ ضروری است.

 شعبانی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود آب، کشاورزی استان آسیب دیده است گفت: باید حمایت‌ها در حوزه صنعت و گردشگری استان بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگر با تاکید بر اینکه برخی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند و بخشی از مشکلات هم به بانک‌ها برمی‌گردد و البته به این معنا نیست که بانک مقصر است افزود: در عرصه تولید در استان اقدامات خوبی انجام می‌شود اما نیاز به حمایت بیشتری از تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وحدت خوبی در استان برقرار است البته باید حمایت‌ها در بخش‌های مختلف بیشتر باشد اضافه کرد: موفقیت دولت یعنی حل مشکلات مردم و کمک کردن به دولت یعنی کمک به مردم از همین رو این موضوع باید مورد توجه باشد.

شعبانی بیان کرد: جای قدردانی دارد که اقدامات خوبی در حوزه فرارهای مالیاتی صورت گرفت.

افتتاح یک هزار و ۴ طرح طی هفته دولت در همدان

استاندار همدان نیز با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد با تلاش و راهبری وزیر اقتصاد در استان همدان صورت گرفته است اظهار کرد: آقای رئیس جمهور تاکید دارند که به حل معیشت مردم توجه شود و وظیفه ما نیز در این بخش سنگین است.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان یک هزار و ۴ طرح در استان طی هفته دولت افتتاح شد و ۱۷۷ طرح نیز در هفته دولت آغاز به کار شده که اقدامی کم‌نظیر است گفت: طی دو سال اخیر در حوزه‌های مختلف مشکلاتی در استان حل شده که می‌توان به مسئله آب و مسکن اشاره کرد.

وی با تاکید بر برنامه سه ساله در حوزه مختلف اقتصاد با رویکرد ۷ درصد که ۲.۵ درصد آن تحقق یابد داریم یادآور شد: در امور مالیاتی نیز با اقداماتی موفقیت‌هایی داشتیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و ثبت شدند همچنین بخش‌هایی هم فرار مالیاتی کشف و برخورد شده است گفت: استان در حوزه بانک مرکزی تسهیلات تکلیفی مانند ازدواج، فرزندآوری و تولید و اشتغال با مشکلاتی روبرو است و می‌طلبد مساعدت‌ها بیشتر از این باشد.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی نظیر امور گمرکی همراهی خوبی وجود دارد اما مردم نیز در تامین نیازمندی مشکلاتی دارند و باید برطرف شود عنوان کرد: از سوی بانک کشاورزی نیاز به توجه بیشتری در استان هسیتم و امیدواریم بتوانیم اهداف اقتصادی را به نحو شایسته پیش ببریم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول