اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راهیابی تیم آماده دادرس دانش‌آموزی نهاوند به المپیاد کشوری

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: تیم المپیاد آماده دادرس دانش‌آموزی دبیرستان علامه حلی نهاوند به المپیاد کشوری راه یافت.

راهیابی تیم

علی کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: تیم "آماده دادرس" دانش‌آموزان دبیرستان علامه حلی نهاوند موفق شدند با کسب مقام اول استان به مرحله المپیاد کشوری راه یابند. 

وی افزود: سازمان جوانان هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر همدان افزود: در این راستا تعدادی از مدارس شهرستان اقدام به تشکیل گروه دادرس کرده و توسط مربیان هلال احمر آموزش لازم را به مدت ۱۶ جلسه فرا می‌گیرند تا در روزهای سخت و وقوع حوادث طبیعی به یاری حادثه دیدگان بشتابند.

وی افزود: عمده این مهارت‌ها مربوط به کمک‌های اولیه بوده که شامل پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری و چادرزنی است.

کیانی با بیان اینکه همه ساله رقابت‌های دانش‌آموزی تیم‌های دادرس به صورت المپیاد در سه مرحله برگزار می‌شود اضافه کرد: امسال مرحله استانی المپیاد آماده دادرس به مدت دو روز با حضور ۹ تیم در شهر همدان برگزار شد که گروه پسران تیم نهاوند رتبه اول را کسب کردند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول