اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دهک‌های ۴ تا ۵ در همدان به جمع بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت پیوستند

مدیرکل بیمه سلامت همدان از افزایش تعداد بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت در همدان خبر داد و گفت: دهک‌های ۴ تا ۵ در همدان به جمع بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت پیوستند که ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر را شامل می‌شوند.

دهک‌های ۴ تا ۵ در همدان به جمع بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت پیوستند

 فریبرز نیاستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش تعداد بیمه‌شدگان رایگان بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: دهک‌های ۴ و ۵ نیز به مانند دهک‌های یک تا سه می‌توانند از بیمه سلامت رایگان برخوردار شوند.

وی بیان کرد: طبق ابلاغ مصوبه دولت در ۳۰ خرداد ماه امسال و پیشنهادات سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، دو دهک جمعیتی نیز به مجموعه بیمه شدگان رایگان در سطح کشور اضافه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان خاطرنشان کرد: پیش از این بر اساس مصوبات دولت و قوانین موجود تنها دهک‌های اول تا سوم به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت رایگان بودند که با مصوبه جدید دهک‌های ۴ و ۵ نیز به این مجموعه اضافه شدند.

وی با تاکید به اینکه دهک‌های ۴ و ۵ در صورت نداشتن هیچگونه پوشش بیمه‌ای فعال بصورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند عنوان کرد: دهک‌های ۶ تا ۹ نیز بر اساس این مصوبه از کاهش مبلغ حق بیمه پرداختی برخوردار می‌شوند.

نیاستی با بیان اینکه ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر در دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان اضافه می‌شوند گفت: همچنین برای افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و نیز تسهیل در اجرای بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از این پس پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است و افرادیکه در دهک دهم درآمدی قرار دارند، باید حق بیمه کامل را پرداخت کنند.

وی در خصوص کاهش پرداختی حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ اظهار کرد: پیش از این، میزان حق بیمه پرداختی دهک ۶ مبلغ ۴۳۰ هزار تومان به ازاء هر نفر در یک سال تعیین شده بود که با مصوبه جدید دولت به ۲۸۷ هزار تومان کاهش یافت؛ حق بیمه دهک ۷ نیز مبلغ ۵۷۴ هزار تومان بود که به ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.

نیاستی با اشاره به اینکه حق بیمه دهک ۸ مبلغ ۸۶۱ هزار تومان بود که به ۵۷۴ هزار تومان کاهش یافت عنوان کرد:‌ حق بیمه دهک ۹ مبلغ یک‌میلیون و ۱۴۸ هزار تومان بود که به ۷۱۷ هزار تومان کاهش یافته و حق بیمه دهک ۱۰ نیز بدون تغییر یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است.

وی بیان کرد: اگر فردی تقاضای تقسیط حق بیمه داشته باشد، سازمان مجاز است نسبت به تقسیط حق بیمه او اقدام و اقساط مربوط را از یارانه متقاضی کسر کند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول