اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان

دبیر یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان گفت: بیست و دومین یادواره شهدای گردان‌های تخریب استان همدان با حضور همرزمان شهدای گردان‌های تخریب برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قاسم بلوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته به همت هیات همرزمان شهدای تخریبچی، یادواره شهدای گردان‌های تخریب استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۲ شهید تخریبچی و در مجموع ۷۰۰ تخریب‌چی شناسایی شدند گفت: از رزمندگان گردان تخریب ۱۶ جانباز قطع عضو داریم و هفت نفر از رزمندگان گردان نیز در کسوت روحانیت بودند.

دبیر یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان با اشاره به اینکه اکثر رزمندگان گردان تخریبچی کم سن و سال بودند اما اقدامات اثرگذاری داشتند افزود: امسال شهید مازویی فرمانده گردان تخریب به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده است.

وی با اشاره به تصویب نامگذاری یک معبر به نام یک شهید تخریبچی در شورای شهر  همدان طی هفته گذشته عنوان کرد: بیست و دومین یادواره شهدای تخریبچی همدان ۲۷ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام برگزار می‌شود که با حضور همرزمان شهدای گردان‌های تخریب و برخی از خانواده‌های معزز این شهداست.

بلوری با اشاره به اینکه سردار بنادری که سال ۶۶ جانشین لشکر انصارالحسین (ع) بودند، سخنران این مراسم هستند خاطرنشان کرد: همدان را می‌توان لقب اولین‌ها داد اما در شناساندن این اولین‌ها گاهی کوتاهی شده است. به دنبال این هستیم از رزمندگان گردان تخریب همدان هم که جزو نخستین‌ها بود بیشتر بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدای همدانی گردان‌های تخریب هرساله به مدد هیات همرزمان شهدای تخریب در همدان برگزار می‌شود عنوان کرد: این هیئت که در سال ۶۵ تشکیل شده و تاکنون ۲۵ عنوان برنامه داشته است.

دبیر یادواره شهدای گردان‌های تخریب همدان با اشاره به اینکه سامانه‌ای به نام شهدای تخریبچی همدان بعد از برگزاری یادواره‌ راه‌اندازی می‌شود گفت: خوشبختانه ۳۶ سال است که هیات شهدای تخریب استان فعال است و در این مدت سعی کردیم در حد توان در معرفی شهدا تخریبچی کاری کرده باشیم.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه نیز با بیان اینکه دوران دفاع مقدس رزمندگان تخریبچی انصارالحسین(ع) اقدامات اثرگذاری داشتند به طوریکه هرجا کاری قفل می‌شد، سراغ لشکر انصار و تخریب می‌آمدند و زبان‌زد بودند گفت: تا امروز هم از بچه‌های تخریبچی ما استفاده شده که می‌توان در دفاع از حرم و اقدامات شهید بشیری اشاره کرد.

صیفی‌کار با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس گردان تخریب به کودکستان لشکر معروف بود چون رزمندگان کم سن و سال، با سن کم اقدامات مهمی انجام می‌دادند گفت: باید در حوزه شناسایی رزمندگان تخریب بیشتر ورود کرده و اقدامات اثرگذاری داشته باشیم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول