اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کتیبه قدیمی پل پهلوان‌ها قابل جا به‌جایی نیست/ سرویس بهداشتی تغییر کاربری دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه کتیبه قدیمی پل‌پهلوان‌ها قابل جابه‌جایی نیست گفت: پیشنهاد می‌شود سرویس بهداشتی که کتیبه در آن قرار گرفته ، تغییر کاربری دهد.

کتیبه قدیمی پل پهلوان‌ها قابل جا به‌جایی نیست/ سرویس بهداشتی تغییر کاربری دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیرو خبری که در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر جانمایی یک کتیبه قدیمی در سرویس بهداشتی محله پل پهلوان‌ها منتشر شده بود، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این خصوص در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این کتیبه شناسنامه پل پهلوان‌هاست که در سال ۱۳۲۹ هجری شمسی در کنار پل نصب شده است‌.

علی مالمیر با بیان اینکه این کتیبه اشاره به پل پهلوان‌ها دارد و شناسنامه این پل است گفت: بر این اساس بهترین جا برای کتیبه همان نقطه است که طی این سال‌ها نیز آسیبی ندیده است.

وی در خصوص چگونگی قرار گرفتن این کتیبه در سرویس بهداشتی اضافه کرد: شهرداری در زمانی که اقدام به ساخت سرویس‌های بهداشتی می‌کند، کتیبه داخل سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه راهکار مناسب جمع‌آوری سرویس‌ بهداشتی و تبدیل به کاربری دیگری است افزود: کتیبه نمی‌تواند جا به جا شود و البته جا به جا شدن آن نیز غیرمنطقی است زیرا ارزش این کتیبه به این است که در کنار پل پهلوان‌ها باشد و در جای دیگر ارزشی نخواهد نداشت.

وی یادآور شد: در خصوص تغییر کاربری سرویس بهداشتی پل پهلوان‌ها به شهرداری پیشنهاد شده اما باید باز هم در این خصوص بررسی لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول