اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

استفاده از فضای مجازی باید قاعده‌مند باشد و راحت

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان گفت: مسئولان باید به فکر قاعده‌مند شدن فضای مجازی و عدم رهاشدگی آن در حین استفاده از خدمات راحت و آسان فضای مجازی باشند.

استفاده از فضای مجازی باید قاعده‌مند باشد و راحت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر قوامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی همچنان که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارد، با وجود دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها، همچون کوه باصلابت و استوار در مسیر تعیین شده با زعامت مقام عظمای ولایت طی طریق می‌کند.

وی گفت: به موازات این رشد و پیشرفت‌ها، دشمنان جنگ هوشمند و ترکیبی، جنگ ادراکی و روایت‌ها را با هدف تحریف انقلاب اسلامی یا به تعبیری استحاله آن به راه انداخته‌اند و در این جنگ به دنبال وارونه کردن واقعیت‌ها و زدن عقبه‌های ارزشی این انقلاب تنومند هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان افزود: مهمترین ابزار دشمن در گام دوم انقلاب، تحریف است که از مسیر رسانه آن را عبور می‌دهد و راه حل مقابله با آن فقط و فقط جهاد تبیین است.

وی گفت: در عصر رسانه و در جنگ روایت‌ها باید همچون زینب کبری(س) علم عدالتخواهی و روشنگری را بلند کرد، بانوی بزرگی که با رسالت جهاد تبیین، عاشورا را هم به بلوغ رساند و موجبات جهانی شدن آن را رقم زد.

قوامی اظهار کرد: سابقه ماموریت جهاد تبیین ریشه‌ای به درازای تاریخ انقلاب‌های الهی دارد که در هر عصری علمداران این امر، قلمداران رسانه‌ها، صاحبان نطق‌های زیبا اگر کوتاهی کرده باشند امروز خود را در مقابل تاریخ بشریت سرافکنده پیدا خواهند کرد.

وی گریزی به مصادیق برخی کوتاهی‌ها در جهاد تبیین زد و گفت: قوم بنی‌اسرائیل با وجودی که معجزات الهی را با چشمان خود دیده بود، از عصایی که به سنگ می‌خورد و چشمه جوشان جاری می‌کرد تا بلعیده شدن سحر ساحران و شکافته شدن نیل، اما در حد فاصل ۴۰ روز که حضرت موسی(ع) به طور رفت، شبکه نفوذ به سرمداری فتنه‌گری چون سامری با دستگاه رسانه‌ای قوی خود بر افکار عمومی غلبه کرد و موفق شد امت را از ولایت جدا کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان ادامه داد: از آن جا که صاحبان قلم و خواص در آن عصر کوتاهی کردند و صاحبان نطق‌های نافذ کوتاهی کردند و ننوشتند و نگفتند و نسراییدند، شد آن چه شد و این قوم نیز مورد غضب الهی نیز واقع شدند.

وی اظهار کرد: در جریان داستان غدیر خم نیز شبکه نفوذ با شروع جنگ روایت‌ها و روایت‌های غلط و گمراه‌کننده، فقط در عرض ۷۵ الی ۹۰ روز موفق شد تا امت را ولایت جدا کند.

قوامی گفت: صاحبان قلم که باید بعد از رحلت رسول گرامی اسلام از غدیر خم و آنچه دیده بودند دفاع می‌کردند با سکوت خود زمینه فجایعی چون شهادت امام امت را رقم زدند.

وی با بیان اینکه داستان عاشورا سراسر عبرت است اظهار کرد: حدفاصل چند ماه  بود که نظر امتی که ولی خدا را فراخواندند تا تبعیت کنند اما با فعالیت شبکه نفوذ که هدفش تحریف واقعیت‌ها بود او را به قتلگاه بردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان گفت: قلم‌ها و نطق‌ها می‌توانند هم مایه هدایت و هم مایه ضلالت در جامعه‌ باشند اگر کوتاهی کنند، عاشوراها را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه امروز شکر خدا به لطف وجود خبرنگاران و اهالی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی که در خط مقدم مقابله با تحریف هستند جنگ روایت‌های دشمنان اسلامی شکست خورده است.

قوامی با بیان اینکه این یعنی صاحبان قلم در این انقلاب اجازه نداده‌اند که تاریخ تکرار شود بیان کرد:  باید قدردان تلاش‌های بی‌وقفه این عزیزان بوده و در راستای حل مشکلات صنفی آنها مسئولان پیشقدم شوند. 

وی گفت: از مسئولان و متولیان امر می‌خواهیم ضمن توجه به فراگیر کردن موضوع سواد رسانه و اهمیت آن در جنگ شناختی به فکر تربیت رسانه‌ای فرزندان این مرز و بوم مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی باشند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان تاکید کرد: مسئولان باید به فکر قاعده‌مند شدن فضای مجازی و عدم رهاشدگی آن در حین استفاده از خدمات راحت و آسان فضای مجازی باشند.

وی به تشریح خصوصیات رسانه در تراز انقلاب زد و گفت: قلمی که در اجاره حزب، جریان یا فرد سیاسی نباشد و حریت خود را حفظ کند، آگاهانه، مدبرانه، منصفانه و عادلانه بنویسد، امیدآفرین باشد و با مساله‌محوری حل مسائل و مشکلات مردم را در اولویت قرار دهد انقلابی است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول