اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان نیازمند هتل‌های یک، دو و سه ستاره/ هتل‌ها تالار پذیرایی نباشند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: همدان نیازمند هتل‌های زیر سه ستاره است اما این هتل‌ها فقط باید هتلداری کنند نه اینکه تالار پذیرایی عروسی‌ها و مراسم باشند.

همدان نیازمند هتل‌های یک، دو و سه ستاره/ هتل‌ها تالار پذیرایی نباشند

حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هتل‌ها در همدان کارکرد اصلی خود را ندارند اظهار کرد: هتلداران از تسهیلات هتل استفاده می‌کنند اما اکثرا این سازه‌ها به عنوان تالار پذیرایی استفاده می‌شود که زیرمجموعه صنف رستوران‌هاست.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که برای ساخت هتل پرداخت می‌شود برای آرامش مسافر است تا بتواند بیشترین بهره را ببرد اما بیشتر به صورت تالار پذیرایی استفاده می‌شود در حالی که تالار باید طبق قانون مجوز تجاری گرفته و هزینه پروانه پرداخت کند چون درآمد بالا و سرشار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: در این مقوله چشم و هم‌چشمی نیز بی‌تاثیر نیست و مردم حاضرند دو سه برابر هزینه غذا را پرداخت کنند اما در هتل مراسم خود را برگزار کنند.

وی با طرح این سوال که آیا وجود عروسی‌ها در هتل‌ها با اسکان و اقامت گردشگری که می‌خواهد آرامش داشته باشد، منافاتی ندارد افزود: اکثر درآمد چندین میلیاردی هتل‌ها از برگزاری مراسم‌ است در حالی که پارکینگ مناسبی ندارند و هزینه ترافیکی و شلوغ شدن خیابان‌‌ها را مردم و شهر پرداخت می‌کنند.

صفری‌افلاکی با تاکید بر اینکه هتل تعریف خاص خود را دارد عنوان کرد: این خبط بزرگی است که از هتل به عنوان تالار پذیرایی استفاده می‌شود در حالی که وام، مجوز بهترین زمین، مجوز تغییر کاربری و مجوز خارج از محدوده می‌دهیم، ترافیک آن را به جان می‌خریم اما از هتلداری بهره مناسبی نمی‌بریم. 

وی در خصوص جانمایی درست هتل‌ها نیز گفت: پیشنهاد ما این است که هتل‌های خوب و زیبا در قسمت پایین و ورودی شهر ساخته شود و مجموعه تفریحی و توریستی در کنار هتل‌ها ایجاد کنیم و توسعه شهر هم یکسان صورت گیرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر همدان در خصوص کمبود هتل در همدان بیان کرد: ما بیشتر در زمینه هتل‌های درجه یک، دو و سه مشکل داریم که شهرداری درصدد ساخت یک هتل سه ستاره است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساخت برای ساخت هتل رایگان است افزود: با این وجود شرایط صدور مجوز بستگی به جانمایی پروژه نیز دارد که باید سرمایه‌گذار به این موضوع نیز توجه کند.

صفری افلاکی با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی نیز برای ساخت هتل در نظر گرفته می‌شود افزود: در حال حاضر هتلی در دست اقدام نیست ولی در بلوار نجفی یک هتل در دست ساخت است و در میدان کولاب نیز یک پروژه نیمه‌کاره رها شده که پیگیر تعیین تکلیف آن خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول