اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شطرنج‎بازان پسر کشور در راه همدان

رئیس هیأت شطرنج استان همدان گفت: همدان در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور در رده‌‏ سنی زیر هشت سال و زیر ۱۸ سال پسران کشور انتخاب شده است.

شطرنج‎بازان پسر کشور در راه همدان

امیرعرفان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان با اشاره به میزبانی همدان در رویداد شطرنج کشور، اظهار کرد: استان همدان میزبان مسابقات رده‌های سنی کشور در رده‌های سنی زیر هشت سال و زیر ۱۸ سال پسران خواهد بود.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور که در سالن ۶ هزارنفری شهید سلیمانی (انقلاب) شهر همدان برگزار می‎شود از ۱۷ اردیبهشت آغاز و در ۲۳ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

رئیس هیأت شطرنج استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه شرایط میزبانی کاملاً مطلوب است و شرایط را به سمتی برده‎ایم که بتوانیم در خور نام بزرگ همدان این مسابقات را میزبانی کنیم و شطرنج‏ بازان بدون دغدغه پذیرش و اسکان در این رویداد حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تمام ثبت‌نام‌های مسابقات ما صرفاً به صورت آنلاین و از طریق سایت هیئت شطرنج استان امکان‌پذیر خواهد بود و آخرین قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) بر مسابقات حاکم است گفت: جدول مسابقات برای محاسبه ریتینگ شطرنج‌بازان به فدراسیون جهانی ارسال خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: مسابقات استانی و کشوری به روش سوئیسی برگزار خواهد شد و زمان مسابقه برای هر بازیکن ۹۰ دقیقه با ۳۰ ثانیه پاداش برای هر حرکت خواهد بود.

وی از برگزاری مسابقات قهرمانی استان خبر داد و افزود: مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان همدان از ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه در محل مجموعه ورزشی شهید سپهبد سلیمانی (انقلاب) برگزار خواهد شد و شطرنج‌بازان استان برای اثبات توانایی های خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رئیس هیأت شطرنج استان همدان اشاره کرد: در این مسابقات محدودیت ریتینگ وجود ندارد و این رقابت‌ها مخصوص تمامی شطرنج بازان استان همدان است و ورود برای عموم شطرنجبازان آقا و خانم در هر رده سنی آزاد است.

وی بیان کرد: تقویم امسال هیئت شطرنج استان همدان بسیار پربار و درخشان خواهد بود و در شهریورماه به اوج خود خواهد رسید زیرا یک میزبانی بین‎المللی را شاهد خواهیم بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: طبق روال سال‌های گذشته افتخار این را داریم رویداد بسیار مهم و بااهمیت اوپن بین‌المللی شطرنج ابن سینا را در همدان میزبانی کنیم و با ورود بزرگان شطرنج جهان به کشور و استان همدان، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون شطرنج استان همدان باشیم.

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول