اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

منظر تاریخی هگمتانه تا همدان سهمیه قطعی ثبت جهانی در سال ۱۴۰۱

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در سال ۱۴۰۱ قطعی شده است.

منظر تاریخی هگمتانه تا همدان سهمیه قطعی ثبت جهانی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در حاشیه بازدید از تعدادی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان اظهار کرد: این پرونده یکی از جاذبه‌های مهم و بی‌نظیر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران و محور همه مباحث گردشگری در استان محسوب می‌شود و در کشور نیز جایگاه قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه با ثبت جهانی، بین‌المللی بودن همدان را محکم‌تر می‌کنیم افزود: فضای بسیار خوبی ایجاد شده تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه استان که در دنیا کم‌نظیر است بازدید کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به تاریخ چند هزار ساله همدان اشاره کرد و گفت: گردشگران باید با آثار چندین هزار ساله کشف شده در میدان امام خمینی(ره) همدان آشنا شوند و این آثار نشان می‌دهد همدان تاریخی دارد که در کمتر جایی می‌توان آن را یافت.

وی به فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در سال ۱۳۸۳ مبنی بر اینکه شهری با تاریخ همدان در دنیا سر پا نیست، اشاره کرد و افزود: این فرمایشات نشان از عظمت جایگاه تاریخی همدان دارد که در کنار ابعاد دیگری مانند ابعاد اسلامی، انقلابی و فرهنگی مردم، دارای موقعیت ویژه‌ای در کشور است. 

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن قدردانی از فعالان حوزه میراث فرهنگی و تبریک ویژه به آن‌ها، تصریح کرد: این قشر در تعطیلات نوروز تمام همت خود را به کار گرفتند تا میهمانان راضی و خشنود از استان همدان بروند.  

وی با بیان اینکه با برطرف شدن تدریجی بیماری کرونا، گردشگری همدان به دوران اوج خود باز می‌گردد افزود: بازدیدهای میدانی از مراکز تاریخی و گردشگری همدان نشان می‌دهد با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور، گردشگری وضعیت مطلوبی دارد و بازدیدکنندگان نیز رضایت خاطر دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول