اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بیقراری «اخلاص» در مسجد/ کانونی که به سفارش زنان پاسخ می‌دهد

اهالی کانون فرهنگی هنری «اخلاص» در منطقه ولاشجرد تویسرکان هر جمعه محصولات فرهنگی را روستا به روستا و مسجد به مسجد می‌چرخانند تا مروج دین باشند و حجاب برتر، آنها معتقدند کار جهادی دعوت نمی‌خواهد و باید آتش به اختیار وارد عمل شد.

بیقراری «اخلاص» در مسجد/ کانونی که به سفارش زنان پاسخ می‌دهد

خبرگزاری فارس - همدان، فریده حسینی‌فرزام، روزهای جمعه که می‌شود، جنب و جوشش از دیگر روزهای هفته بیشتر است، نماز صبح را می‌خواند، چای صبحانه‌اش را که سر می‌کشد، بار و بندیلش را برمی‌دارد و راهی می‌شود، این همان عهدی است که با خودش بسته؛ «جهاد را ادامه می‌دهیم».

«جمعه‌ها روزهای بی‌قراری دل برای اسلام و مسلمین است» این جمله را چنان با قدرت می‌گوید، گویی چندین سال است که کارش را شروع کرده است اما تنها هشت ماهی است که مشغول شده و عجیب است استقبال مردم از آن.

 این کار برایش لذت‌بخش شده و خستگی معنایی ندارد با وجود اینکه این روزها با شلوغی‌های آخر سال همراه شده، می‌گوید علاوه بر جمعه‌ها، پنج‌شنبه‌ها خود را نیز به این کار اختصاص داده تا محصولات سفارشی مردم زودتر به دستشان برسد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان روزهای جمعه با برگزاری برنامه فرهنگی و برپایی نمایشگاه در مساجد و بقاع متبرکه شهرها و روستاها حس و حال زیبایی ایجاد کرده است، بچه‌های روستا نیز با او همراهی کرده و مادران نیز سفره‌های نذری خود را در معیت این گروه می‌گشایند.

خانم فریدونی طلبه و حافظ قرآن تویسرکانی به همراه چند نفر دیگر از اهالی کانون با هزینه شخصی روزهای جمعه به یک مسجد یا امامزاده از یک شهر یا روستا سفر می‌کنند و با برگزاری چند برنامه فرهنگی محصولاتی چون «چادر» به عنوان حجاب برتر و کتاب «اسلام در سرزمین قهوه» را با هدف ترویج معارف دینی عرضه می‌کنند. او معتقد است: کار فرهنگی مرز جغرافیایی ندارد.

با او همکلام شدم تا دقایقی با فعالیت آتش به اختیار کانون «اخلاص» آشنا شوم و کار بزرگ او که از یک روستا برخاسته، معرفی کنم، گفت‌وگویی که عاشقانه از کارش می‌گوید، عاشقانه تحسینش می‌کند و عاقبتش را به خدا می‌سپارد‌.

طیبه فریدونی می‌گوید: فعالیت‌های کانون فرهنگی «اخلاص» در روستای ولاشجرد بیشتر مناسبتی و ملی ـ مذهبی است و سعی می‌کنیم همیشه این برنامه‌ها را برگزار کنیم و در فضای مجازی نیز همواره فعالیت داشتیم.

کانون همیشه فعال است و مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزار می‌کند و برای ماه رمضان نیز همین برنامه‌ها را خواهیم داشت.

خانم فریدونی یکی از ویژگی‌های اصلی کانون اخلاص روستای ولاشجرد را برنامه‌ حفظ قران کریم می‌داند و عنوان می‌کند: حلقه‌های قرآنی نیز داریم که اعضای کانون حلقه‌وار نشسته و تلاوت دارند و حافظانی که همواره در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش به نمایشگاه حجاب فاطمی، حجاب برتر که به صورت دوره‌ای در یک مسجد یا امامزاده برگزار می‌شود، اشاره می‌کند، آنها چادر را با مبلغی زیر قیمت به بانوان عرضه می‌کنند، محصولی که در راستای ترویج حجاب برتر بوده و کارشان چنان بر دل نشسته که به صورت مجازی نیز سفارش می‌گیرند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) روستای ولاشجرد بیان می‌کند: در طرح جدیدی که کانون ما دارد، هر جمعه به یک مسجد یا امامزاده‌ می‌رویم، ابتدا سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی داریم سپس در قالب نمایشگاه فاطمی چادر با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می‌کنیم که بسیار مورد پسند و استقبال اهالی روستا قرار می‌گیرد.

او هدف این کار خود را ترویج حجاب برتر و دیگری پیشبرد اهداف قرآنی کانون می‌داند و عنوان می‌کند: در کنار این برنامه از بچه‌های روستا نیز دعوت می‌شود تا سخنرانی مذهبی و پرسش و پاسخ داشته باشیم که همه این برنامه‌ها بستگی به مناسبت دارد.

این طلبه تویسرکانی تمدن‌سازی اسلامی را یکی دیگر از اهداف این برنامه کانون عنوان می‌کند و می‌گوید: همانطور که رهبری در گام دوم انقلاب موضوع تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی اسلامی را مطرح کردند، برنامه ما نیز بر همین منوال است زیرا معتقدیم پایه کار درست شود، مابقی مسائل نیز درست می‌شود.

او عنوان می‌کند: در این نمایشگاه کتاب «اسلام در سرزمین قهوه» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی نیز عرضه می‌شود، نویسنده تحقیقات میدانی خود را از برزیل در این کتاب نگاشته که با عرضه آن به بچه‌ها بیشتر با اسلام آشنا می‌شوند.

خانم فریدونی تاکید می‌کند: با عرضه این کتاب در نمایشگاه می‌خواهیم بگوییم اسلام مرز جغرافیایی ندارد و تبلیغ اسلام چه قرآن، چه حجاب و چه عترت مرز ندارد و آن را در این کتاب که به صورت سفرنامه‌ای است، دنبال می‌کنیم.

او که با هزینه شخصی این برنامه را اجرا می‌کند می‌گوید: هدف من این است که برنامه چادر فاطمی، حجاب برتر را نه تنها در تویسرکان بلکه در کل کشور توسعه دهم و با استفاده از زیرساخت‌هایی چون مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه بتوانیم کار فرهنگی بزرگ اما کم هزینه اجرا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) روستای ولاشجرد ادامه می‌دهد: طبق منویات رهبری که فرمودند «بقاع متبرکه و مساجد باید به عنوان پایگاه‌های فرهنگی به حساب بیایند»، من نیز با همین رویه پیش می‌روم.

او از نحوه تهیه چادرها نیز اینگونه عنوان می‌کند: چادرها را از یک تولیدی با قیمت پایین تهیه می‌کنیم و زیر قیمت به دوستانمان در روستاها و شهرها می‌فروشیم که همین باعث شده بانوان با هزینه کمتری پوشش فاطمی داشته باشند.

خانم فریدونی شروع کار فرهنگی خود را حدود هشت ماه پیش عنوان می‌کند و می‌گوید: تاکنون ۹ مرحله از این کار برگزار شده که استقبال و خرید از محصولات بسیار عالی بوده زیرا قیمت‌ها پایین بوده و این به لحاظ اقتصادی برای خانواده‌ها به صرفه است.

او یادآور می‌شود: با این طرح می‌خواهیم برنامه فرهنگی و ترویج حجاب را محصول محور پیش ببریم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و همینطور هم بوده است به طوری که در برخی روستاها مردم سفره‌های نذری که دارند با حضور ما در مسجد و حسینیه برگزار می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی، هنری مسجد امام حسین(ع) روستای ولاشجرد در مورد خودجوش بودن این کار فرهنگی می‌گوید: همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، «آتش به اختیار باشید» ما نیز طبق فرمایشات رهبری خودجوش وارد این کار فرهنگی شده‌ایم، این برنامه پایه و اساس جهادگونه دارد آن هم هر روز زیرا در هر زمانی باید جهاد را ادامه داد.

خانم فریدونی بیان می‌کند: برای برنامه‌های خود در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه هیچگاه بدون اجازه وارد نشدیم و برای این کار از دهیاران و تبلیغات اسلامی اجازه می‌گیریم و برای برنامه‌های داخل مساجد نیز از بچه‌های روستاها کمک ‌می‌گیریم که چقدر هم زیبا همکاری می‌کنند.

او معتقد است: برای مقابله با ترفندهای دشمن باید از همان جایی که حمله می‌کند، جواب بگیرد که ما هم سعی کرده‌ایم در این زمینه ورود کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول