اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آمار وقایع حیاتی واقعی ثبت شود

سرپرست فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه در جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی هرگز دنبال ارزش‌گذاری نیستیم بلکه به دنبال آمار واقعی هستیم گفت: لذا بهترین عملکرد زمانی خودش را نشان می‌دهد که مبتنی بر واقعیت باشد.

آمار وقایع حیاتی واقعی ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان حسین افشاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای ثبت هماهنگی وقایع حیاتی، ملاک تحولات جمعیتی را آمار ثبت احوال در قالب ثبت وقایع دانست که اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های کشوری به شمار می‌رود و اظهار کرد: خوشبختانه بالغ بر ۹۹ درصد وقایع حیاتی در شهرستان تویسرکان در موعد مقرر ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی هرگز دنبال ارزش‌گذاری نیستیم بلکه به دنبال آمار واقعی هستیم تاکید کرد: بهترین عملکرد زمانی خودش را نشان می‌دهد که مبتنی بر واقعیت باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان از این شورا تشکیل و فعالیت کار گروه‌های نظیر فرزندآوری، کاهش نرخ طلاق، افزایش آمار ازدواج ... خواستار شد و افزود: اما در شورای هماهنگی ثبت وقایع اهتمام همه بر ثبت واقعی و درست وقایع حیاتی باشد.

وی با اشاره به ثبت ۸۵۵ ولادت و ۷۰۶ فوتی در سال جاری در شهرستان تویسرکان بیان کرد: عملکرد شهرستان تویسرکان در ثبت وقایع ولادت و فوت از استان بالاتر است که این مهم نشان از دقت و همکاری خوب دستگاه‌ها و عوامل مرتبط دارد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تویسرکان نیز اظهار کرد: وقایع ولادت 99.5 درصد و وقایع فوت 99 درصد در شهرستان امسال در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

حسنعلی ده‌پهلوان با اشاره به اینکه از ۸۵۵ واقعه ولادت ۴۷.۵ درصد پسر و ۵۲.۵ درصد دختر بودند خاطرنشان کرد: از این میزان ولادت ۵۲.۵ درصد در شهر و ۴۷.۵ درصد در روستا اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تقریبا به ازای هر صد نفر نوزاد دختر ۹۰ نوزاد پسر امسال در تویسرکان متولد شده است،در ادامه تعداد فوتی‌های ثبت شده امسال را ۷۰۶ واقعه اعلام کرد که از این میزان فوتی ۵۷ درصد را مردان و ۴۳ درصد را زنان در برمی‌گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تویسرکان با اشاره به ثبت ۵۵۱ مورد ازدواج و ثبت 185 مورد طلاق در 9 ماهه امسال در این شهرستان گفت: فراوانی اسامی در پسران و دختران در این شهرستان به ترتیب با اسامی «امیرحسین، امیر علی، علی، سامیار، امیر محمد، محمد» و «رستا«رهایی یافته»، زهرا، فاطمه، نازنین زهرا» بوده است.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول