اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مهارت‌ زندگی و شغلی به جوانان آموزش داده شود

‍ فرماندار شهرستان همدان رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان را تهدیدی بزرگ دانست و گفت: هنوز بسیاری از جوانان ما علیرغم کسب مدارک تحصیلی کارشناسی و بعضا بالاتر مهارت‌های زندگی، شغلی و عمومی را فرا نگرفته‌اند.

مهارت‌ زندگی و شغلی به جوانان آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان در فرمانداری با بیان اینکه شهرستان همدان از ظرفیت‌های قابل توجهی برخورداریم که باید برای جوانان مورد استفاده قرار گیرد جوانان مستعد و با انگیزه را فرصتی برای پیشبرد امور دانست و اظهار کرد: در مقابل این وضعیت رها شدن و بی‌برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است.

وی با اشاره به درخشش جوانان ایران در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در عرصه دفاع مقدس جوانان ما خوش درخشیدند و ثابت کردند بسیاری از مهمترین امور را می‌توانند بخوبی مدیریت کنند و به نحو احسن به سرانجام برسانند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و توجه به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: با فراهم کردن شرایط ورود جوانان به میدان عمل و اجرا در عرصه‌های مختلف خون جدید در شریان انقلاب جاری خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از جوانان در مقام عمل و توجه به تجارب پیشکسوتان اظهار کرد: نگاه به جوانان باید وسیع و فراگیر باشد و با پرهیز از قشری‌نگری در برگیرنده همه اندیشه‌ها باشد.

محمدی اشتغال را مهمترین دغدغه جوانان دانست و افزود: نسبت به مسایل جوانان نباید بی‌تفاوت باشیم و باید رفع مشکل اشتغال جوانان نسبت به برنامه‌ریزی به منظور اوقات فراغت آنها را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه جوانان فارغ‌التحصیل فاقد مهارت و مدارج تحصیلی مورد نیاز خاطرنشان کرد: آموزش‌های حفظ محور، توجه صرف به کسب مدرک و تمایل به اشتغال در بخش دولتی از جمله آسیب‌های فارغ‌التحصیلان جوان ماست.

فرماندار شهرستان همدان اضافه کرد: هنوز بسیاری از جوانان ما علیرغم کسب مدارک تحصیلی کارشناسی و بعضا بالاتر مهارت‌های زندگی، شغلی و عمومی را فرا نگرفته‌اند حتی گاهی جوان تحصیلکرده ما در نوشتن یک متن و درخواست اداری مشکل دارد.

وی گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به جوانان در دولت سیزدهم سپردن امور به جوانان مد نظر قرار گرفته و همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در کنار متولیان امور جوانان باید در این راستا کوشا باشند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول