اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ماجرای پلی که فقط گیر آسفالت است/ مسوولان کاری کنند

مردم روستاهای هادی‌آباد و رودباری در نهاوند خواستار آسفالت پلی هستند که چند وقت پیش توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت اهالی ساخته شده، اما مسوولان امر می‌گویند چون این پل هنوز تحویل آنها نشده، کار آسفالت هم باید توسط سازندگان آن انجام گیرد،.

ماجرای پلی که فقط گیر آسفالت است/ مسوولان کاری کنند

خبرگزاری فارس همدان، اهالی دو روستای هادی‌آباد و رودباری منطقه خزل نهاوند خواستار آسفالت پل ارتباطی این دو روستا هستند پلی که به همت مردم و حمایت گروه‌های جهادی ساخته شده و حالا تنها مطالبه مردم از مسوولان آسفالت آن است.

این پل در حد فاصل بین این دو روستا و بر سر رودخانه گاماسیاب قرار دارد که به دلیل عدم آسفالت نزدیک شدن فصل سرما با خطر یخ‌زدگی و خرابی بتن سطح آن مواجه است.

البته با اظهارات مسوولان مبنی بر اینکه چون پل توسط گروه‌های جهادی ساخته شده و هنوز تحویل آنها نشده، اعتباری هم برای آسفالت آن لحاظ نشده است، گویا قرار نیست این درخواست عملیاتی شود.

هر چند معاون عمرانی نهاوند اعلام کرده برای بررسی بهتر موضوع از محل بازدید خواهد کرد و در صورت نبود مشکلی، با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و سرما آسفالت آن را پیگیری خواهد کرد.

اهالی می‌گویند موضوع دیگر تاخیر در لایروبی رودخانه است که با وجود قول فرماندار و رئیس اداره آب، در جریان بازدید میدانی برای لایروبی، پل تازه تاسیس روستا را با خطر طغیان رودخانه مواجه است.

خدری: پل باید توسط سازندگان آن آسفالت شود

رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای نهاوند در این زمینه به فارس گفت: پل ارتباطی بین روستاهای هادی آباد و رودباری سه سال پیش با حمایت گروه‌های جهادی، نماینده وقت شهرستان و مشارکت اهالی این روستاها ساخته شده و هنوز تحویل این اداره داده نشده است.

اسماعیل خدری با بیان اینکه با این تفاسیر آسفالت آن هم باید توسط سازندگان آن صورت گیرد گفت: البته در صورت درخواست آسفالت پل از سوی آنها، می‌توانیم درخواست را به استان ارسال و در صورت تامین اعتبار اقدام به آسفالت آن کنیم.

وی گفت: در این دو روستا تعدادی راه روستایی بین مزارع ساخته شده که با توجه به احداث آن از سوی مردم لازم است نگهداری و یا تعمیر آن توسط خود مردم و یا نهادهایی که اقدام به این کار کرده‌اند صورت گیرد.

صالحی: یکی از کارشناسان را مامور کردیم موضوع را بررسی‌ کند

 معاون عمرانی فرمانداری نهاوند نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: آسفالت پل وظیفه اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای و لایروبی رودخانه آن نیز وظیفه مدیریت امور آب شهرستان است که ما برای پیگیری این کار یکی از کارشناسان را مامور کردیم در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهند.

آیت صالحی گفت: البته بنده برای بررسی بهتر موضوع از محل بازدید خواهم کرد و در صورت نبود مشکل خاصی از ادارات مربوطه می‌خواهیم با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و سرما اقدام به آسفالت آنجا کنند.

وی با بیان اینکه البته آنگونه که گفته می‌شود این پل توسط اداره راه احداث نشده است اضافه کرد: ما برای تصمیم‌گیری در این زمینه نیاز به بررسی بیشتر موضوع داریم و در صورتی که شرایط لازم فراهم شود این کار را مطابق قانون انجام می‌دهیم. 

معاون عمرانی فرماندار نهاوند افزود: البته لایروبی رودخانه اصلی از وظایف امور آب است اما در صورتی که کانال‌های فرعی نیاز به لایروبی داشته باشند این کار باید توسط خود کشاورزان صورت گیرد.

دهقانی: هیچ اعتباری برای لایروبی منطقه در نظر گرفته نشده است

مدیر امور آب نهاوند نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: یکی از وظایف مدیریت امور آب لایروبی انهار اصلی کشاورزی است که هر ساله با توجه به اولویت‌ها انجام می‌شود.

اکبر دهقانی در رابطه با لایروبی بخشی از رودخانه گاماسیاب در حاشیه روستاهای هادی آباد و رودباری افزود: با توجه به اینکه این پل توسط اهالی ساخته شده و هنوز ما آن را تحویل نگرفته‌ایم بنابراین هیچ اعتباری چه ملی و چه استانی برای لایروبی این منطقه در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: همه ساله به منظور لایروبی رودخانه های اصلی اعتباراتی برای ما منظور می شود که ما بر اساس اولویت اقدام به انجام این کار می‌کنیم اما امسال تا کنون برای ما اعتباری در این زمینه منظور نشده است.

مدیر امور آب نهاوند افزود: در صورتی که از سوی استان و یا منابع ملی اعتباراتی برای لایروبی انهار اختصاص یافت ما بر اساس اولویت اقدام به انجام این کار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول