اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پروژه‌های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشند

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های توسعه در کشور بدون مطالعات و پیوست فرهنگی انجام می‌شوند که باید تدبیری کرد گفت: در تمام دولت‌ها موضوع پیوست‌های فرهنگی مغفول واقع شده است.

پروژه‌های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به معیشت مردم اظهار کرد: دولت به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی در بلندمدت برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: البته نسبت به کنترل اقلامی که در سبد روزانه مردم قرار دارند باید برنامه‌های فوری و کوتاه‌مدت تدوین و با نظارت اعمال شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه طبیعی است دولت برای تسلط بر اوضاع به زمان نیاز داشته باشد بیان کرد: کنترل مسائلی مانند مدیریت مسکن، مسائل بانکی و بدهی‌های دولت زمان‌بر است اما کنترل قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ و تخم‌مرغ در کوتاه‌مدت شدنی است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت مسکن و پروژه‌های توسعه‌ای در کشور بیان کرد: متاسفانه بسیاری از طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های توسعه در کشور بدون مطالعات و پیوست فرهنگی انجام می‌شوند که باید در این زمینه تدبیری کرد.

شعبانی با بیان اینکه قبل از آغاز هر طرح یا پروژه‌ای باید پیامد مثبت و منفی آن مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: بیشتر ساختمان‌های اداری در مناطق بالای شهر و یک منطقه خاص متمرکز شده که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد.

وی تأکید کرد: متأسفانه در تمام دولت‌ها در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و طرح‌های توسعه‌ای توجه به موضوع پیوست‌های فرهنگی مغفول واقع شده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: نسبت به توسعه شهر اقدام می‌شود اما چون پیوست فرهنگی ندارد ناخواسته به دنبال آن مشکلات فرهنگی هم رقم می‌خورد .

وی با اشاره به ارائه طرح ساخت سالیانه یک‌میلیون مسکن از سوی دولت تصریح کرد: اجرای این طرح زمان‌بر است اما با این حال از دولت انتظار داریم قبل از اقدام به ساخت، نسبت به مطالعات فرهنگی در این زمینه اقدام کند.

شعبانی با تأکید بر اینکه ساختمان‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد گفت: شهرهای جدید باید با فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی شود و در این میان توجه به معماری اسلامی و سنتی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه احداث مسکن نباید سبب ایجاد فاصله طبقاتی و توسعه نامتقارن شود، اظهار کرد: نباید خطاهایی که در گذشته رخ داده و آسیب‌زا هم بوده‌اند دوباره تکرار شوند.

امام جمعه همدان گفت: اگر ادارات در مناطق حاشیه‌ شهر ایجاد می‌شدند و در یک منطقه خاص از شهر متمرکز نمی‌شدند مقوله‌ای به نام بالای شهر و پایین شهر هم شکل نمی‌گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک حلول ربیع‌الاول، گریزی به بحث عزاداری‌ها در ایام سوگواری ائمه(ع) زد و گفت: برخی افراد دهه‌هایی مانند محسنیه، زینبیه و صادقیه را مطرح می‌کنند که این موضوعات با اهداف خاص مطرح می‌شود و خلاف نظر مرجعیت دینی است.

شعبانی با بیان اینکه باید عزاداری‌ها بر اساس سنت باشد و به بدعت‌ها توجهی نشود گفت: مرجعیت دینی ما سه روز در ایام فاطمیه اول، سه روز هم در ایام فاطمیه دوم و روزهای شهادت ائمه را حرمت قرار داده‌اند.

انتهای پیام/3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول