اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۰۹ میلیارد تومان مجموع اعتبارات ۱۴۰۰ همدان/ ۴۰ درصد آب همدان از دست می‌رود

فرماندار همدان با بیان اینکه مجموع اعتبارات شهرستان همدان ۳۰۹ میلیارد تومان است که امیدواریم به زودی تخصیص یابداز تنیش آبی در شهرستان خبر داد و گفت: بخشی از آب همدان بی‌بها رها می‌شود که حدود ۴۰ درصد را شامل می‌شود، باید با اصلاح شبکه جلوی هدررفت را بگیریم.

۳۰۹ میلیارد تومان مجموع اعتبارات ۱۴۰۰ همدان/  ۴۰ درصد آب همدان از دست می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تا‌کید بر اینکه نباید در کار خبر و خبرنگار غفلت صورت گیرد اظهار کرد: اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بر هیچ کس پوشیده نیست و نباید در رسیدگی به امور رسانه‌ها غفلتی صورت گیرد.

وی با اشاره به کار سخت و سنگین فرمانداری در ایام انتخابات از خبرنگاران همراه در این ایام قدردانی کرد و گفت: در شهرستان همدان ۳۳۰ شعبه اخذ رای داشتیم که دو انتخابات سنگین را باید برگزار می‌‌کردیم و همدان پیشانی کار در همه تصمیم‌سازی‌ها بود.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در تمام زمینه‌ها فعالیت در یک شهر با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری دشوار است افزود: مسائل و موارد شهر همدان بسیار است و مردم هم حق دارند که خدمات مورد نیاز را از شهر دریافت کنند.

وی به انتصاب خود به عنوان فرماندار همدان طی ماه‌های پایانی سال ۹۹ هم اشاره کرد و گفت: به اجبار استاندار به این سمت منصوب شدم، اصلا به دنبال تنش و حاشیه‌سازی نبوده و نیستم زیرا معتقدم رسیدگی به مردم خیلی ارجح‌ از ورود به برخی حوزه‌هاست.

محمدی با تاکید بر اینکه در بسیاری از مسائل به ویژه مسکن مشکل داریم و خیلی از موارد زمین مانده است گفت: هنوز پروژه مسکن مهر مانده و مسکن ملی هنوز در مراحل ابتدایی است اما باید با تدابیر لازم به سمت اجرایی شدن پروژه‌ها برویم.

وی با تاکید بر اینکه امروز تامین آب همدان از مشکل به معضل تبدیل شده است خاطرنشان کرد: چقدر تاکید بر این داشتیم که همدان آب پایدار می‌خواهد اما کسی گوش نکرد، اصلاح الگوی مصرف را به خان آخر گذاشتیم و اکنون توپ را به زمین دیگری می‌اندازیم.

نابسامانی در حوزه آب برخی به خاطر نداشتن اطلس جامع برای کشاورزی است

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه امروز ما وارث نابسامانی‌هایی هستیم که مسابقه برای عطش توسعه داشتیم گفت: نابسامانی در حوزه آب برخی به خاطر نداشتن اطلس جامع برای کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه متولیان کار فعال نیستند گفت: به مدیران شهرستان گفتم اگر برنامه نداشته باشید من با شما کار نمی‌کنم  زیرا مدیری که برنامه نداشته باشد، مدیر نیست.

محمدی در خصوص افزایش قیمت نان بیان کرد: هزینه نانوایی اعم از کارگر، آرد، آب، برق، گاز، بیمه و ... بالاست که وقتی هزینه‌‌‌ها از توان نانوا خارج باشد، باید نانوایی را تعطیل کند و آرد را بفروشد یا اینکه بگوید دیگر من نیستم.

وی با بیان اینکه قیمت نان چندین سال است که در همدان افزایش ندارد گفت: افزایش قیمت واقعا اجتناب‌ناپدیر است و باید اتفاق بیفتد چرا که اگر اصلاح نشود همچنان آردفروشی و تعطیلی زودهنگام را شاهد خواهیم بود.

نان همدان در استان فارس و حوزستان به فروش می‌رود

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه نان همدان در استان فارس و حوزستان به فروش می‌رود تصریح کرد: از نظر کیفیت نان همدان با استان‌های خریدار نان همدان فرق دارد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه مسکن اتفاقی نیفتاد و برخی مسائل مربوط به مسکن نیز بر زمین ماند افزود: برخی از مساکن مهر هنوز به اتمام نرسیده به طور مثال مسکن مهر گروه ضایعات نخاعی هنوز تمام نشده بود به طوری که آسانسور نداشتند که کمک کردیم نصب شود.

محمدی با بیان اینکه مسکن ملی در دولت دوازدهم اتفاق افتاد ولی این مسکن برای ادامه کار اراده می‌خواهد گفت: پروژه مسکن ملی در سه نقطه شهرک بهشتی، انتهای بلوار سلامت، بخشی در مریانج و یکی هم در بلوار فرودگاه است که خاک پروژه واقع در بلوار فرودگاه مناسب نیست و باید ابتدا استحکام‌بخشی صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش در خصوص انتخابات، کاندیداهای معترض و میثاق‌نامه اظهار کرد: در انتخابات شهر همدان آنچه در حیطه کار ماست اتفاقی نیفتاد ولی میثاق‌نامه و موارد این‌چنینی به مباحث قبل از انتخابات برمی‌گردد.

فرماندار شهرستان همدان یادآور شد: بنده به کاندیداهای معترض گفتم که حاضرم رای شما را در تک تک شعبه‌ها اعلام کنم زیرا در انتخابات الکترونیکی یک کد چهاررقمی بود که تخلف در آن شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه با وجود بسته شدن پرونده انتخابات از سوی شورای نظارت باز حاضرم جزیئات آرا را ارائه کنم اما باید با ادله خاص باشد گفت: طبق قانون کسی که اعتراض دارد باید خود اقدام کند تا توضیحات لازم به آنها داده شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مدتی است که محصول سیر همدان را برای ثبت جهانی پیشنهاد داده‌ایم خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد کار انجام شده است و کار از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه در حال انجام است که در کنار انگور ملایر و گردوی تویسرکان ثبت جهانی می‌شود.

وی در خصوص ایجاد شهرک سیر نیز گفت: برای شهرک سیر نیز مقدماتی لازم بود که باید نفراتی تمایل به این کار دارند، وارد این عرصه شوند زیرا معتقدیم نباید دولتی باشد، بنابراین بستر کار را باید فراهم کنیم تا خود افراد وارد شده و به نتیجه برسند.

فرماندار شهرستان همدان در خصوص تنش آبی استان و انتقال اضطراری آب نیز گفت: در زمینه آب باید مدیریت منابع صورت گیرد مثلا رودخانه دره‌مرادبیک و عباس‌آباد بعد از سال زراعی نباید رها شود و کل آن باید به تصفیه خانه انتقال یابد.

بخشی از آب همدان بی‌بها رها می‌شود

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از هدررفت آب باید جدی گرفته شود گفت: بخشی از آب همدان بی‌بها رها می‌شود که حدود ۴۰ درصد را شامل می‌شود، باید با اصلاح شبکه جلوی هدررفت را بگیریم.

محمدی با اشاره به طرح اضطراری آب یادآور شد: در قالب این طرح باید ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب بعد از مهر ماه از طریق چاه‌های حفر شده و چاه‌های استیجاری برای همدان تامین شود.

وی اضافه کرد: کار شرکت ابفا برای طرح اضطراری به پایان رسیده و کار آب منطقه‌ای نیز دو هفته دیگر به پایان می‌رسد تا شاهد انتقال ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب به همدان باشیم.

 فرماندار همدان با بیان اینکه اواخر مهرماه دیگر نمی‌توانیم از سد برداشت کنیم خاطرنشان کرد: از مهرماه باید سراغ منابع دیگر باشیم هرچند به عنایت خداوند و بارش باران هم چشم داریم.

وی در خصوص پروژه اسکای‌مال نیز گفت: در پروژه اسکای مال متولی شهرداری بود اما ناهماهنگی اتفاق افتاد و پروژه متوقف شد که در اینجا باید گفت اگر قرار نبود انجام شود چرا اجاره حفاری دادند که اکنون برای سرمایه‌گذار ایحاد حق کند زیرا این فرد برای پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

محمدی با بیان اینکه در پروژه پرشین یاقوت و عصر طلایی سوء مدیریت وجود دارد گفت: با این وجود تشکیلاتی در استان شکل گرفته متشکل از مجموعه دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و امنیتی که مشکلات را رفع و رجوع می‌کنند و خیلی از مسائل نیز حل شده که انتظار داریم این اتفاق برای این دو پروژه هم  بیفتد.

وی در خصوص گستردگی شیوع کرونا نیز گفت: در پیک چهارم کرونا سیاست انقباضی داشتیم اما به استاندار هم گفتم در تعطیلی‌ها کسبه نابود می‌شوند در حالی که با رها کردن فضا قبل از محرم شاهد شلوغی در باغ رستوران‌ها و مراکز اقامتی و... بودیم و اکنون پیک پنجم را شاهدیم.

در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در همدان بهترین گزینه افزایش مراکز واکسیناسیون و واکسینه شدن افراد است گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند ولی انقدر باید شرایط مهیا شود که همه جامعه هدف واکسینه شوند که اکنون یک مرکز دیگر به مراکز واکسیناسیون اضافه شده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود شورای شهر به گزینش شهردار گفت: شهردار باید کارآمد و کاربلد باشد، روزمرگی کردن درد مردم را دوا نمی‌کند.

محمدی در خصوص وضعیت اعتبارات نیز با بیان اینکه امسال در تملک دارایی‌ها ۲۸ میلیارد تومان، در آب روستایی ۴۰ میلیارد تومان، راه روستایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان بین ادارات توزیع شد گفت: در اعتبارات توازن منطقه‌ای ۵۴ میلیارد تومان و اعتبارات ارزش افزوده ۱۹ میلیارد تومان تخیصی یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان نیز از سوی دو نماینده مجلس همدان به پروژه‌ها اختصاص یافته است بیان کرد: در طرح هادی بنیاد مسکن ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار قرار گرفت.

فرماندار همدان تأکید کرد: اعتبارات محرومیت زدایی ۸۲ میلیارد تومان، پروژه‌های ورزشی و تالار قرآن ۵۷ میلیارد تومان و پروژه‌های عقب افتاده ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰۹ میلیارد تومان مجموع اعتبارات امسال است افزود: میزان اعتبارات امسال دو درصد افزایش یافته است که امیدواریم تخصیص یابد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول