اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یک سال و نیم درگیر تمدید پروانه تولید دارو هستم/ برخی مسوولان مانع تولیدند

یک محقق همدانی با بیان اینکه متاسفانه برخی مسوولان مانع تولید هستند گفت: یک سال و نیم درگیر تمدید پروانه تولید داروی کادیلای برای بیماران پروانه‌ای هستم و هنوز به نتیجه نرسیده‌ام.

یک سال و نیم درگیر تمدید پروانه تولید دارو هستم/ برخی مسوولان مانع تولیدند

محمدکاظم رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در نامگذاری سال از سوی رهبری یکی از موارد "رفع موانع تولید" است تا مسوولان مشکلات تولید را برطرف کنند اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسوولان همچنان به این امر توجهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان تولیدکننده چندین بار با یکی از مسوولان استان تماس گرفتم تا حضوری خدمت ایشان بروم یا تلفنی چند کلامی از مشکلات بگویم اما پاسخگو نیستند گفت: مسوولان اگر واقعا می‌خواهند موانع تولید را بردارند حداقل سخن تولیدکنندگان را بشنوند؛ متاسفانه برخی مانع تولید هستند.

این محقق همدانی با بیان اینکه به عنوان یک تولیدکننده سالها زحمت کشیده‌ام و شب تا صبح نخوابیده‌ام تا خدمتی به مردم داشته باشم افزود: وقتی یک بیمار پروانه‌ای را می‌بینم تنها دغدغه‌ام کمک به اوست تا بتواند به زندگی عادی برگردد، بنابراین وقت زیادی را برای مطالعه روی بیماری EB کرده‌ام اما کسی این موضوع را درک نمی‌کند و اینهاست که ما را از کار دلسرد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بارها عرض کرده‌ام نیازی به حمایت مالی یا درآمد ندارم و تنها دغدغه‌ام کمک به بیماران است افزود: کار ما مانند سربازی است که در جبهه می‌جنگد و می‌خواهد از کشور و مردمش دفاع کند؛ دستیابی به تولید داروهایی که می‌تواند مشکلات بسیاری از بیماران را حل کند کار آسانی نیست که به سادگی کنار برود.

رشیدی با اشاره به اینکه تمدید یک پروانه بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد اما یک سال و نیم است به دنبال پروانه داروی کادیلای نجات دهنده بیماران پروانه‌ای هستم و هنوز موفق نشده‌ام گفت: در صورتی که مجوز دارم با مشکل تمدید مواجه شده‌ام.

وی با بیان اینکه ایرادی که به تمدید پروانه می‌گیرند این است که می‌گویند طبق روال داروسازی باید با مواد شیمیایی آن را بسازم افزود: با یکی از مادران کودک پروانه‌ای صحبت می‌کردم که می‌گفت استفاده از محصولات غذایی دارای مواد نگهدارنده باعث زخم در تمام بدن بیمار می‌شود، حالا چطور باید ماده شیمیایی به دارویم اضافه کنم؟!

این محقق همدانی با تاکید به اینکه باید دارویی برای برخی از بیماران ساخت که هیچ نوع مواد شیمیایی نداشته باشد تا بدن واکنش منفی نشان ندهد اضافه کرد: بنده زندگی‌ام را صرف انجام مطالعاتی کردم تا دارویی را از طبیعت بگیرم که به این بیماران کمک کند اما همچنان با بی‌توجهی مسوولان مواجهم.

وی با بیان اینکه سال ۶۸ دو شرکت تجاری قدرتمند، معدن و کار ساختمان‌سازی داشتم که تمام آنها را رها کردم تا به بشریت خدمتی داشته باشم و حالا امروز درگیر تمدید یک پروانه‌ فعالیتم گفت: برای حل این مشکل حتی به تهران هم رفته‌ام و روسا تایید کردند و گفتند مشکل در استان هم حل خواهد شد اما می‌بینم باز خبری نیست.

رشیدی با اشاره به اینکه متاسفانه متولی حمایت از تولید وجود ندارد افزود: من خود را بدهکار جامعه‌ام می‌دانم بنابراین می‌خواهم مشکلات مردم را برطرف کنم، حمایت هم نمی‌خواهم تنها سنگ جلوی پایم نیندازند!

وی با اشاره به اینکه تمام داروهای بنده کاملا ارگانیک و طبیعی است اما برخی این شیوه کار را قبول ندارند گفت: اخیرا مستندی از بنده در شبکه مستند پخش شد که افراد زیادی با روابط عمومی این شبکه تماس گرفته و از اقداماتم تشکر کرده بودند و این موضوع نشان می‌دهد مردم تشنه این مسائل هستند.

این محقق همدانی با بیان اینکه هیچ کس جز خود و خانواده بیمار پروانه‌ای قادر به فهم درد و رنج آنها نیستند گفت: آنها فرزندان ما هستند که باید کاری برایشان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بنده مشکلی به لحاظ مالی ندارم و هدفم فقط حل مشکل بیماران است گفت: ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای انجام دارم اما تا وقتی که موانع برداشته نشود نمی‌توانم کار کنم، برای بسیاری از بیماری‌ها درمان دارم چون کارم شب تا صبح تحقیق است.

رشیدی با اشاره به اینکه در زمینه اکثر بیماری‌ها دارو تهیه می‌کنیم که می‌تواند موثر باشد گفت:  به عنوان مثال ۸۵ درصد جامعه ناراحتی معده دارند که با مراجعه به پزشک داروی پرازول می‌دهد که سرطان‌زاست اما من می‌توانم این مشکل را درمان کنم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رفتارهایی در استان دیدم که مجبور شدم کارم را در استان کرمانشاه و البرز پیگیری کنم افزود: در حال حاضر در مورد تمام ناراحتی‌های پوستی مطالعه می‌کنم و با خواندن قرآن کریم و کتاب‌های قدیمی برای تمام بیماری‌ها به دنبال راه حل هستم که اتفاقا افراد زیادی با دردهای مختلف تماس می‌گیرند و مشاوره می‌‌گیرند.

این محقق همدانی با بیان اینکه امیدوارم به صحبت‌هایم اهمیت بدهند تا بتوانم برای بیماران کار کنم گفت: چرا نباید نسبت به رفع مشکلات تولید در عرصه گیاهان با منشأ دارویی کاری شود؟

 انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول