اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وزش شدید باد در همدان/ پیش‌بینی ۹۰ کیلومتر بر ساعت در اواخر هفته

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی همدان از وزش باد شدید تا پایان هفته خبر داد و گفت: سرعت تندباد در روزهای پایان هفته افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط استان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وزش شدید باد در همدان/ پیش‌بینی ۹۰ کیلومتر بر ساعت در اواخر هفته

محمدحسن باقری‌شکیب  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پدیده غالب این روزهای استان باد شدید گزارش شده است اظهار کرد: سرعت وزش باد در ایستگاه گنجنامه همدان ۸۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و سرعت تندباد در روزهای پایان هفته افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه گاهی سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان در روز پنجشنبه به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد افزود: سرعت وزش باد  ثبت شده در ایستگاه هواشناسی مستقر در فرودگاه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ کیلومتر بر ساعت و  سرعت تندباد در شهرستان بهار ۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی همدان یادآور شد: سرعت وزش باد در مناطق مختلف استان متفاوت ثبت شده است اگر چه در روزهای پایانی هفته بارش باران در نوار شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی به میزان این بارش‌ها حداکثر تا ۱۵ میلیمتر اشاره کرد و گفت: بعد از ظهر و شب جمعه در برخی از نقاط استان به ویژه گردنه‌ها شاهد ریزش برف خواهیم بود و در پی فعالیت این سامانه بارشی از روز شنبه آینده دمای هوا بین ۷ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

باقری‌شکیب تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نهاوند با ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه و کبودراهنگ و فامنین با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان گزارش شده است.

وی در پایان سخنانش متذکر شد: بیشینه دمای هوای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای هوا منفی ۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول