اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیش‌بینی ثبت نام ۱۲ هزار نفر در صندوق بیمه روستائیان همدان

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه پس از همسان‌سازی حقوق، بلافاصله یک هزار نفر جدید ماه گذشته در صندوق ثبت‌نام کردند گفت: برآورد ما این است که امسال ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کنیم در حالی که سهمیه صندوق بیمه روستایی و عشایری استان همدان ۹ هزار نفر است.

پیش‌بینی ثبت نام ۱۲ هزار نفر در صندوق بیمه روستائیان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی سماواتی بعد از ظهر امروز در جلسه بیمه روستایی و عشایر تویسرکان با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده اوایل سال ۸۴ بیش از ۲ میلیون خانوار روستایی در سطح کشور فاقد بیمه اجتماعی بودند اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون خانوار در سطح کشور بیمه صندوق روستایی و عشایری شدند.

وی با بیان اینکه ابتدا پوشش بیمه روستائیان و عشایر در برنامه بود؛ اما عملکرد خوب صندوق سبب شد طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ شهرهای زیر۲۰ هزار نفر و کشاورزان شهری هم در دستور کار قرار گرفت افزود: امروز هم همه بانوانی که در منزل کار خانه انجام می‌دهند، می‌توانند از صندوق بیمه روستائیان و عشایر بهره ببرند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به جایگاه خوب صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان همدان طی چهار سال گذشته افزود: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

وی سهمیه امسال تویسرکان را برای ثبت‌نام در بیمه صندوق بیمه روستایی و عشایری یک هزار و ۱۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها ۵۰۸ نفر بیمه شدند، کارگزاران بیمه در تویسرکان باید بیش از گذشته تلاش کنند.

سماواتی با اشاره به برگزاری ۱۴ جلسه آموزشی در سال گذشته و آموزش کارگزاران جدید در سال جاری تاکید کرد: یکی از بزرگترین مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر تولید سابقه بیمه است؛ اطلاع‌رسانی درست صندوق از سوی کارگزاران به جامعه کمک می‌کند که افراد با شناخت درست از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۷ کارگزار صندوق بیمه روستائیان و عشایر در استان افزود: چهار کارگزار بیمه روستایی و عشایری در تویسرکان فعالیت دارند، و مجوز فعالیت یک کارگزار جدید در بخش مرکزی تویسرکان هم گرفته شده که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه سهمیه کارگزاران بیمه صندوق روستائیان و عشایر عادلانه است، از دلایل عدم استقبال مردم تویسرکان برای بیمه صندوق را ضعف در اطلاع‌رسانی دانست و خطاب به کارگزاران تویسرکان گفت: کارگزاران تویسرکان اگر جدی پای کار بیایند و تنها هر کدام ۱۰۰ نفر را بیمه کنند به طور حتم جایگاه شهرستان از حیث بیمه شده روستایی و عشایری در استان رشدی قابل توجه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته برای اولین بار در کشور همسان‌سازی حقوق روستاییان انجام شد افزود: تلاش زیادی را برای اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های دیداری، مطبوعات، فضای مجازی به منظور استفاده از  بیمه روستایی و عشایری معطوف کردیم تا از این فرصت استفاده کنند.

سماواتی با اشاره به اینکه پس از همسان‌سازی حقوق، بلافاصله یک هزار نفر جدید ماه گذشته در صندوق ثبت‌نام کردند گفت: برآورد بنده این است که امسال ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کنیم در حالی که سهمیه صندوق بیمه روستایی و عشایری استان همدان ۹ هزار نفر است.

وی با اشاره به خبر رئیس جمهور روز ۱۵ مهر مبنی بر بیمه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌درآمد گفت: افراد شناسایی و معرفی شدند به محض اعلام اطلاع‌رسانی می‌شود؛ البته هیچ گونه دخالتی صندوق در این خصوص نداشت اطلاعات لازم توسط پنج سازمان جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان همدان کل بیمه‌شده های شهرستان تویسرکان را ۷ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶۳۰ نفر مستمری‌بگیر هستند گفت: سهمیه امسال تویسرکان از صندوق بیمه روستائیان و عشایر یک هزار و ۱۲۷ نفر است که تاکنون ۵۰۸ نفر بیمه شدند.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول