اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به تصویب رسید

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به تصویب رسید

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به تصویب نمایندگان مجلس رسید اظهار کرد: در راستای وظیقه قانونی مجلس مبنی بر نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و به منظور شفافیت بیشتر امور این طرح به اتفاق آراء مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور چند ماه پیش به تصویب رسیده بود اما تاکنون این طرح اجرایی نشده اما به زودی کار تحقیق و تفحص به منظور شفاف‌سازی برنامه‌های بودجه و نظارت بر آن آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از تحقیق و تفحص نمایندگان از دستگاه های اجرایی شفافیت عملکرد مدیران کشور است افزود: برخی ممکن است فکر کنند مجلس از طریق تحقیق و تفحص به دنبال مچ‌گیری از دستگاه‌های اجرایی است اما واقعیت این است که تحقیق و تفحص به این معنا نبوده بلکه برای هر مجموعه‌ای مفید و جنبه نظارتی دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس با اعمال ابزارهای نظارتی خود که یکی از آن‌ها تحقیق و تفحص است به دنبال عمل به وظیفه ذاتی و قانونی خود است اضافه کرد: هر چقدر کشور و ارکان سازمانی آن از شفافیت لازم برخوردار باشند، آثار و برکات آن نیز متوجه مردم و جامعه و مجموعه نظام می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول