اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» منجر به رشد معرفتی افراد می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» رشد معرفتی افراد را به دنبال دارد.

پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» منجر به رشد معرفتی افراد می‌شود

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تاکید بر اینکه پیوند «نماز، خانه، مدرسه و مسجد» موضوع برازنده‌ای برای اجلاس سراسری نماز است اظهار کرد: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شود و خانواده هم رکن اصیل هر مجموعه است.

وی با بیان اینکه کشور ما و حتی جهان از خانه‌های کوچکی به عنوان خانواده تشکیل می‌شود گفت: اگر خانواده دوام و ثبات دینی و اصولی داشته باشد، قطعاً جامعه رو به رشد پیش می‌رود وگرنه با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان یادآور شد: قطعا خانواده و مدرسه در تربیت نمازی فرزندان تاثیرگذار هستند زیرا همه انسان‌ها نیاز به خوراک و تربیت معنوی دارند.

 وی با تاکید بر اینکه بعد معنوی، فکری و اخلاقی هر فردی نیاز به این موضوع دارد و نمی‌تواند غافل از این موضوع بود تصریح کرد: پیوند خانه، مدرسه و مسجد قطعا مهم است زیرا افراد در مسجد جمع شده و از مشکلات هم مطلع می‌شوند تا بتوانند گرفتاری هم را برطرف کنند.

زین‌العابدینی با یادآوری این جمله امام(ره) که فرمودند "مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید" افزود: همین جمله امام کافی است تا پیوند با مساجد صورت گیرد زیرا آموزش‌های معنوی در یک مکان معنوی بهتر اثرگذار است و قطعا می‌تواتد مفید فایده باشد.

وی با بیان اینکه محراب نمود یک مسجد است یعنی محل تعامل مسائل دینی، مذهبی، اخلاقی و عقلی یادآور شد: اگر سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند مفید فایده قرار گرفته و رشد جسمی، اخلاقی، مذهبی و معرفتی کودکان و نوجوانان هم ارتقا یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جامعه ما از سلول‌هایی به نام افراد تشکیل می‌شود گفت: جامعه بدون افراد وجود خارجی ندارد اگر تمام افراد جامعه سالم و عقلایی تربیت شده و رشد و نمو یابند، قطعاً جامعه ما سالم خواهد بود.

وی بیان کرد: ما انتظار نداریم همه خانواده‌‌ها اطلاعات کافی را از همه موارد داشته باشند اما وقتی مسجد در کنار مدرسه و خانواده قرار بگیرد، حتما در رفع بسیاری از مشکلات و ارتقای تربیت دینی اثرگذار می‌شود.

زین‌العابدینی یادآور شد: ممکن است مسائل روزمره آن فرصت را در اختیار خانواده‌ها قرار ندهد که بتوانند آنگونه که باید برای فرزندانشان وقت بگذارند، بنابراین از این لحاظ مسجد کمبودهای خانواده و مدرسه را  جبران می‌کند و ثمره این می‌شود تا دانش‌آموز دینی، انقلابی و عاقل تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در آینده مسولان جامعه اسلامی و تصمیم‌گیرنده کشور می‌شوند افرود: اگر بچه‌ها خوب تربیت شوند، تصمیم‌گیری برگرفته از تفکرات انقلابی می‌شود و دانش‌آموران احساس پوچی نمی‌کنند و این سه تا آینده خوبی را برای نظام و کشور رقم می‌زند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه اگر شکافی بین این سه نهاد باشد شاید لطمه‌ای به جامعه وارد شود گفت: شاید در  ابتدای کار چیزی مشخص نباشد، اما در ادامه احساس کمبود در جامعه احساس می‌شود، پس عقل انسان حکم می‌کند که با نماز و پیوند مسجد بتوان تربیت دینی داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول