اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ثبت‌نام ۱۸ هزار نفر در طرح مسکن ملی/ زمین دولتی ساخت و ساز در همدان کم است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در استان همدان ۱۸ هزار نفر در طرح اقدام ملی تأمین مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۱۸ هزار نفر در طرح مسکن ملی/ زمین دولتی ساخت و ساز در همدان کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، داریوش حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح اقدام ملی تأمین مسکن اظهار کرد: طرح اقدام ملی و ودیعه مسکن دو طرحی است که در سطح کلان از سوی خود رئیس جمهور و وزارتخانه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح ملی مسکن چون عرصه کمی در استان داریم آن دسته از اراضی که متعلق به دولت و قابلیت احداث ساختمان داشته باشد، به مردم واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در این طرح ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند افزود: پس از پالایش انجام شده از بین واجدین شرایط ۱۶ هزار نفر مجاز به شرکت در این طرح شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط طرح ملی مسکن ودیعه اول ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده‌اند اظهار کرد: مابقی افراد نیز تا پایان شهریور فرصت واریز مبلغ اولیه طرح را دارند.

حسینی با تاکید بر اینکه در محدوده شهر زمین دولتی برای ساخت و ساز کم است افزود: دولت باید با مشارکت مردم ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در صورت تمایل امکان استفاده متقاضیان از مساکن مهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد گفت: در طرح اقدام ملی مسکن قرار شد آن تعداد از مسکن‌‌های مهر نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی دارند و قیمت تمام شده آن برای مردم کمتر است، برای واگذاری آماده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ واحد از مساکن مهر شهرهای ملایر، فامنین و کبودراهنگ آماده واگذاری است بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی در ساخت دخالتی ندارد و تنها تامین‌کننده زمین است و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن در ساخت ورود می‌کنند.

وی با اعلام آمادگی از اینکه می‌توان زمین انفرادی نیز در اختیار متقاضیان گذاشت گفت: اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و اگر بیشتر باشد به صورت فروش اقساطی ۱۰ ساله خواهد بود.

حسینی در خصوص جامانده‌های طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: جامانده‌ها پس از مشخص شدن تعداد انصرافی‌های ثبت‌نام اولیه می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص شناسایی خانه‌های خالی تصریح کرد: آماری از خانه‌های خالی نداریم و امور مالیاتی متولی شناسایی این خانه‌هاست و باید بر اساس پروانه‌های صادر شده از سوی شهرداری شناسایی شوند.

حسینی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سطح استان همدان ۹ پروژه ملی و ۵۰ پروژه استانی وجود دارد گفت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های ملی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اعتبار استانی نیز طبق تخصیص‌های استانی به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر همدان در سه قطعه به طول ۱۳ کیلومتر تعریف شده که ۲ قطعه در دست انجام است و قطعه سوم ۳ هزار و ۸۰۰ متر بوده که ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن تقاطع غیرهمسطح و یک‌هزار متر آن همسطح است که قرار است قرارگاه خاتم این پروژه را در دست گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به چند پروژه اصلی در استان نیز یادآور شد: یک پروژه کریدور اصله - کاج - رزن و پروژه بعدی مرادبلاغی - قهاوند - اراک است که ملی است و پیگیری می‌شود.

وی پروژه مهم دیگر استان را اجرای طرح باند برگشت گنجنامه از سمت تپه عباس‌آباد عنوان کرد و گفت: مطالعات آن انجام شده و در پیوست قانون نیز پیش‌بینی شده و اسناد آن نیز آماده است.

حسینی دیگر پروژه مهم استان را چهار بانده شدن محور غار علیصدر دانست و افزود: مطالعات تکمیلی این پروژه با حضور استاندار انجام شده و تا پایان مرداد قرار بود کار مطالعات انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ در پروژه علیصدر استفاده کنیم تصریح کرد: مقرر شده است ۳۰ درصد اعتبار این پروژه را دولت و ۷۰ درصد را بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند اما فعلا با نبود بخش خصوصی ۷۰ درصد آن از طریق ماده ۵۶ که بانک سرمایه‌گذار می‌شود، تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص چهارخطه شدن راه نهاوند - بروجرد نیز گفت: ۸ کیلومتر از حوزه بروجرد که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد انجام شده که دنبال این هستیم منابع مالی آن تامین شود که اگر تخصیص یابد سعی داریم قبل از اتمام فصل کاری این پروژه راه‌اندازی شود.

وی پروژه چهارخطه نهاوند - آورزمان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های ملی دانست و گفت: این پروژه در حال کار است و چهارخطه تویسرکان - کنگاور نیز از دیگر پروژه‌هاست که با توجه به منابع مالی پیش می‌رود و ۵ کیلومتر پیش رفته و مابقی نیازمند تامین منابع مالی است.

حسینی با اشاره به اینکه در پروژه راه‌آهن همدان - ملایر نیز پیمانکار در حال فعالیت است افزود:  امیدواریم بتوانیم پیمانکار قطعات دیگر را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول