اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث ۲۱۹۶ مسکن مهر در تویسرکان/ کسب رتبه اول استان در تحویل

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان از احداث و تحویل ۲ هزار و ۱۹۶ واحد مسکن مهر به متقاضیان در تویسرکان خبر داد و گفت: ۸۰۹ واحد مسکن مهر تویسرکان در قالب تعاونی و سه جانبه ساخته شدند.

احداث ۲۱۹۶ مسکن مهر در تویسرکان/ کسب رتبه اول استان در تحویل

علی محمد‌اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر در سال ۸۸ در این شهرستان اظهار کرد: تویسرکان جزو اولین شهرهای بود که مسکن مهر در آن کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه مساکن مهر تویسرکان در سال ۹۰ تحویل و متقاضیان در آن اسکان یافتند گفت: تویسرکان در مباحث تسریع و تحویل مسکن مهر به متقاضی واجد شرایط را در سال ۹۰ رتبه نخست استان همدان را از آن خود کرد، مسکن مهر در این شهرستان نسبت به شهرهای و حتی در شهرهای مجاور استان همدان زودتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان واحدهای مسکن مهر احداث شده با استفاده از تسهیلات مسکن مهر در تویسرکان را ۲ هزار ۱۹۶ واحد اعلام کرد و افزود: از مجموع مساکن مهر در تویسرکان یک هزار و ۳۸۷ واحد خودمالکی است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان خودمالک از تسهیلات ۲۰ یا ۲۲ میلیون تومانی مسکن مهر بهره بردند ادامه داد: مابه‌ازای هر واحد یک فقره تسهیلات به شخص واجد شرایط مسکن مهر در شهر تویسرکان واگذار شد.

محمد‌اصغری با بیان اینکه ۸۰۹ واحد از مجموع واحدهای مسکن مهر احداثی در تویسرکان در قالب تعاونی یا سه‌جانبه تعریف شده افزود: پروژه مسکن مهر فاز یک با ۲۵۰ عضو و پروژه مسکن مهر فاز ۲ با ۱۰۸ عضو واقع در شهرک قائم در قالب تعاونی احداث و تحویل متقاضی داده شده است.

وی با اشاره به احداث و تحویل پروژه مسکن مهر ۱۰۰ واحدی نیروی انتظامی و پروژه مسکن مهر فرهنگیان در قالب تعاونی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن مهر ۱۲ واحدی کمیته امداد، ۴۸ واحدی طلاب، ۹۰ واحدی ولیعصر(عج) در بلوک ۱۱ و ۱۳ و پروژه ۴۲ واحدی شاهد در قالب سه جانبه احداث شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه از تعداد ۸۰۹ واحد مسکن مهر عموما فروش اقساطی انجام گرفته است گفت: تنها فروش اقساطی تعدادی از پروژه ۲۵۰ واحدی انجام نشده که باید در اسرع وقت مراجع کنند.

وی با اشاره به اینکه سهم آورده متقاضی در پروژه‌ ۲۵۰ واحدی مسکن مهر چهار تا پنج میلیون تومان بود اظهار کرد: سهم آورده متقاضی متناسب با تورم و شرایط آن زمان برای پروژه‌های دیگر مسکن مهر از حدود ۸ میلیون تومان تا ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

محمد‌اصغری اولین پروژه احداثی مسکن مهر در تویسرکان را با متراژ ۷۰ الی ۷۵ متر مربع مربوط به پروژه ۲۵۰ واحدی دانست و گفت: مقرر شده بود ابتدا تسهیلات ۱۵ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۲۰ و ۲۲ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: متقاضیان برای گرفتن سند مالکیت تک برگی اعیانی باید با تسویه حساب با ادارات راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط اقدام کنند، البته برخی سند را اخذ کردند.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان در پاسخ به سوالات در مورد پروژه خانه کارگر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت و ساز این پروژه سال ۸۶ با نظارت عالیه راه و شهرسازی و نظارت نظام مهندسی آغاز شد، درباره ادعای افزایش قیمت تمام شده این واحدها گفت: مباحث مالی پروژه مسکن مهر خانه کارگر با اداره راه و شهرسازی نیست؛ بلکه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون است.

وی اظهار کرد: پروژه خانه کارگر طی سال ۹۳ و ۹۴ به دلایل مشکلاتی چون مسائل مالی مدیرعامل، عدم پرداخت سهم آورده از سوی متقاضیان و... تحویل داده شد.

احداث ۵۵۶ واحد مسکن مهر در قالب تعاونی
 
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تویسرکان نیز در گفت‌وگو با فارس، تعداد مسکن مهر احداث شده توسط تعاونی را ۵۵۶ واحد دانست و اظهار کرد: مساکن مهر در قالب تعاونی مسکن مهر فاز یک ۲۵۰ واحد، مسکن مهر فاز دو ۱۰۸ واحد، مسکن فرهنگیان ۹۸ واحد و مسکن مهر ۱۰۰ واحدی نیروی انتظامی در شهرک قائم شهر تویسرکان احداث و تحویل متقاضیان داده شده است.

احمد خدادادی‌پری از تحویل همه واحدهای احداث شده توسط تعاونی‌ها بالا به متقاضیان واجد شرایط با متری ۲۹۰ هزار تومان در سال ۹۰ خبر داد و گفت: تویسرکان در بحث تحویل مسکن مهر و مورد تقدیر وزیر وقت آقای نیکزاد قرار گرفت.

وی در خصوص مساکن مهر احداث شده توسط شرکت تعاونی خانه کارگر  افزود: این تعاونی از استان به تویسرکان برای احداث مسکن مهر معرفی شد و طبق اذعان مدیریت قبل اداره تعاون این شهرستان پروژه خانه کارگری مورد تایید اداره تعاون هم نبوده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تویسرکان با بیان اینکه مسئولیت صفر تا صد پروژه مسکن مهر خانه کارگر در شهرک قائم پایین‌تر از مسکن مهر فرهنگیان به مدیر عاملی آقای اصلانی با نظارت راه و شهرسازی بوده است گفت: گویا این پروژه مشکلاتی چون افزایش قیمت تمام شده و عدم محوطه‌سازی دارد.

وی کار اصلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نظارت خواند و افزود: مسکن مهر طرحی خاص بود که اداره کار هم به صورت ویژه نظارت می‌کرد و حتی بر نحوه تقسیط، واگذاری، روند کار و... با دقت نظارت کامل داشت، در حالی که این نهاد در خصوص شرکت تعاونی مسئولیتی ندارد.

خدادادی‌پری مهمترین عامل در ایجاد مشکل در حوزه مسکن مهر را عدم پشتوانه مالی پیمانکاران دانست و بیان کرد: خیلی‌ها با این نگاه که از قبل پروژه مسکن مهر به سرمایه کلان می‌رسند، ورود کردند، همین امر سبب شد که تکمیل و تحویل به موقع مساکن مهر صورت نپذیرد.

احداث ۳۰۹ واحد خودمالکی در شهرهای سرکان و فرسفج

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان هم در ادامه مصاحبه در خصوص احداث مساکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اظهار کرد: مسکن مهر در قالب گروه‌های ساخت، تفاهمنامه سه جانبه و خودمالکی در سطح شهرستان اجرایی شد.

روح‌الله بهرامی با بیان اینکه اجرای پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب از سوری راه و شهرسازی تفویض اختیار شد افزود: احداث مسکن مهر در قالب گروه‌های ساخت و خودمالکی در شهرهای سرکان و فرسفج مسیر نبود پس این پروژه در قالب خودمالکی در دو شهر از شهرهای شهرستان تویسرکان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومان با چهار درصد سود از محل تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان این طرح بیان کرد: عمده پروژه مسکن مهر در قالب خودمالک تعیین تکلیف و پایان کار گرفتند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان مجموع مساکن مهر احداث شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سرکان و فرسفج را ۳۰۹ مسکن اعلام کرد و گفت: از مجموع مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۵۴ واحد مسکن مهر خودمالک در شهر سرکان و ۵۵ واحد مسکن مهر خود مالک در شهر فرسفج احداث شده است.  
 
 انتهای پیام/ 89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول