اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث سفره‌خانه در جوار بقعه حبقوق(ع)/ واگذاری «تپه قلندرسیاه» به بخش خصوصی

رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان از احداث سفره‌خانه در جوار آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) با رعایت همه ضوابط خبر داد و گفت: تپه قلندرسیاه برای مجتمع اقامتی، رفاهی، تفریحی گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

احداث سفره‌خانه در جوار بقعه حبقوق(ع)/  واگذاری «تپه قلندرسیاه» به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان اسحاق ترکاشوند ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در «خانه اقتداری» از هدیه پنج اثر تاریخی به موزه تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این پنج اثر فرهنگی متلق به دوران قاجاریه شامل یک آینه، قاب سنگی آینه و یخدان توسط خانم دباغی و زین اسب و کیف چرمی زنان از طرف آقای زینعلی به موزه تاریخ فرهنگ تویسرکان اهدا شد.

وی این اقدام را نشان از فرهنگ مردم تویسرکان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته آقای مقدم هم دو تخته فرش دست بافت ابریشمی متعلق به دوره قاجار را به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان هدیه کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از واگذاری حمام زرهان به بخش خصوصی با رعایت ضوابط مورد نظر میراث فرهنگی خبر داد و گفت: این حمام که جزو آثار ملی ثبت شده تویسرکان است به بخش خصوصی برای ایجاد سفره‌خانه واگذار شد، ضمن اینکه طرح مرمت حمام زرهان هم تصویب شده است.

وی با اشاره به پیگیری واگذاری حمام جولستان و باغوار به بخش خصوصی، از احداث سفره خانه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در جوار آرامگاه حبقوق نبی(ع) خبر داد و افزود: این سفره‌خانه توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود که پیشنهاد ساخت مهمانپذیر هم در کنار سفره‌خانه داده شده است.

ترکاشوند از راه‌اندازی ۶ خانه بوم گردی در محله (ده بنه) سرابی، محله (زرهان) روستای قلعه آستیجان، روستای وردآورد و دو خانه بوم گردی روستای آرتیمان خبر داد و گفت: دو خانه بوم گردی آرتیمان هم در صورت رفع مشکلات اقتصادی به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

وی تپه قلندرسیاه را یکی از چهار تپه نمونه گردشگری تویسرکان دانست و اظهار کرد: این تپه برای ایجاد مجتمع اقامتی، رفاهی، تفریحی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری برای واگذاری تابع یکسری ضوابط خاص است گفت: دولت برای واگذاری باید همه زیرساخت ها را تا ورودی این مناطق فراهم کند.

در پایان این مراسم رئیس میراث فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و یک اثر زیبای میناکاری هنر دست هنرمندان ماهر تویسرکان به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه تجلیل کرد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول