اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مطب‌ها کرونا را جدی بگیرند/ کاری نکنیم خدمت درمانی با مشکل مواجه شود

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه مطب‌ها کرونا را جدی بگیرند و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود گفت: مردم و مسوولان کرونا را تمام شده ندانند زیرا وضعیت نگران کننده است.

مطب‌ها کرونا را جدی بگیرند/ کاری نکنیم خدمت درمانی  با مشکل مواجه شود

علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران اظهار کرد: به دنبال بازگشایی مجدد اماکن و شرایط موجود، مردم و مسوولان می‌طلبد موضوع کرونا را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه هنوز کرونا تمام نشده است اما انگار برخی آن را تمام شده دانسته‌اند گفت: اتفاقی که هفته‌های اخیر رخ داده نگران‌کننده است زیرا شاهد مراجعات قابل توجهی از بیماران در مراکز درمانی هستیم.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه مجدد روزانه تعداد مراجعات در مراکز درمانی به خاطر بیماری کرونا افزایش یافته است افزود: متاسفانه بیمارانی هم که مراجعه می‌کنند شرایط بستری دارند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه همچنان اکثر بیماران مبتلا به کرونا با علایم خفیف و بدون علامت هستند اما اینطور نیست که موارد بستری نداشته باشیم.

مدرکیان با اشاره به اینکه ما به همکاران و مسوولان توصیه‌هایی داشته‌ایم که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد افزود: همکاران در مطب‌ها حتما اصول بهداشتی را رعایت کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه و پذیرش بیماران با شرایط کرونا متناسب باشد.

وی با تاکید به اینکه باید ساعت حضور بیماران در مطب‌ها مشخص باشد و با فاصله از هم بنشینند گفت: بیماران حتما از ماسک استفاده کنند و پذیرش بیماران در مطب‌ها هم حتما با استفاده از آن باشد.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه اگر ۲۰ نفر در مطب حضور داشته باشد احتمال اینکه فردی آلوده باشد و دیگری را آلوده کند وجود دارد و به همین خاطر باید رعایت اصول بهداشتی مد نظر باشد افزود: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از عوامل تشدید شیوع بیماری کرونا به شمار می‌آید.

وی با تاکید به اینکه همکاران ما به عنوان مدافعان سلامت زحمات زیادی را در حوزه مبارزه با بیماری کرونا کشیده‌اند و می‌خواهیم همچنان حساسیت را داشته باشند و با جدیت  آن را دنبال کنند گفت: از مسوولان ستاد کرونا استان درخواست دارم نسبت به بازگشایی‌ اماکن عمومی با رعایت نکات بهداشتی نظارت بیشتری داشته باشند.

مدرکیان با بیان اینکه اگر روند موجود ادامه یابد به نقطه‌ای خواهیم رسید که خدمت‌رسانی دچار مشکل شود افزود: از همشهریان درخواست داریم حتما اصول بهداشتی را رعایت کنند و به فکر مدافعان سلامت که در شرایط سختی درمان بیماران را برعهده دارند باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهیه لوازم بهداشتی به ویژه ماسک مشکل نداریم بنابراین مردم حتما از ماسک استفاده کنند تأکید کرد: مطب‌ها را کنترل می‌کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس نظام پزشکی همدان افزود: مطب‌ها باید شرایط تهویه هوا و پذیرش تعداد بیماران را داشته باشند و وضعیت با شرایط موجود کرونا متناسب باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط طوری نیست که مطب‌ها تعداد زیادی بیمار را پذیرش کنند و گاهی حتی بیماران با همراهان خود ساعت‌ها به انتظار نوبت باشند گفت: قبلا از همکاران خواسته‌ام و در حال حاضر هم می‌خواهم که نوبت‌دهی طوری باشد که حداقل زمان انتظار بیمار را داشته باشیم و به تناسب زمان حضور پزشک و تعداد بیماران ویزیت شده رعایت شود.

مدرکیان با اشاره به اینکه پزشکان مدافعان سلامت هستند و اگر رفتار آنها باعث تشدید بیماری شود پذیرفتی نیست افزود: از همکاران محترم می‌خواهم بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مردم و همشهریان باید رعایت مسائل بهداشتی را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: بالاخره باید به زندگی عادی برگردیم و نمی‌شود که کرونا ما را مدیریت کند، ما باید آن را مدیریت کنیم که مستلزم  رعایت نکات ضروری است.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید به اینکه مدیریت کرونا نیازمند حساسیت مردم است گفت: مردم باید رعایت نکات بهداشتی مورد توجه قرار دهند و تا حد امکان برای انجام کارهای غیرضرور از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: اوایل بیماری کرونا با شوکی مواجه بودیم که وسایل بهداشتی به وفور نبود اما در حال حاضر وسایل بهداشتی در دسترس است و افراد حتما از آن استفاده کنند.

مدرکیان با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی از همکاران درگیر بیماری کرونا شدند اما خوشبختانه در همدان موارد فوتی نداشتیم و طی مراحل بیماری به مراکز درمانی برگشتند و خدمت‌رسانی می‌کنند افزود: آنچه مهم بوده این است که توان و ظرفیت همکاران ما به ویژه کسانی که در سیستم بیمارستانی مشغول فعالیت هستند تا یک حدی است و ممکن است وضعیت نامناسب شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول