اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پخش مستند تولیدی خبرگزاری فارس در صدا و سیمای همدان/ نحوه شهادت شهیدنعیمی از زبان همسر

مستند تولیدی خبرگزاری فارس همدان در مورد شهید احمد نعیمی که در سفر زیارتی به کربلا در حادثه تروریستی تکفیری‌ها در سال ۹۲ به همراه پدرش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، در صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

پخش مستند تولیدی خبرگزاری فارس در صدا و سیمای همدان/ نحوه شهادت شهیدنعیمی از زبان همسر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد نعیمی کارمند فوریت‌های پزشکی همدان به همراه پدرش جزو ۱۴ شهید حادثه تکفیری‌ها در عراق هستند که در سفر زیارتی به کربلا در روز  ۱۷ خرداد سال ۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، امروز از خانواده چهارنفری احمد نعیمی تنها سه زن باقی ماندند. «فاطمه عباسی»، «هستی و هدیه نعیمی».

«فاطمه عباسی» همسر شهید نعیمی، مقابل دوربین خبرگزاری فارس همدان قرار گرفت و از روز اول آشنایی با احمد نعیمی تا روز شهادت گفت.

سخن از شرح چگونگی آشنایی‌اش با احمد و ازدواجشان آغاز می‌شود:

«من و احمد سال ۷۵ در رشته پرستاری قبول شدیم. دوران دانشجویی همکلاس و هم‌دوره بودیم، به هم علاقه‌مند شدیم و سال ۷۷ عقد کردیم،...»

همچنین لحظه شهادت همسر و دیگر شهدای ۱۷ خرداد ۹۲ را تشریح می‌کند:

«سال ۹۲ تصمیم گرفتیم راهی سرزمین کربلا و زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) شویم، خانوادگی...؛ من، احمد، هستی و پدر و مادر احمد همگی راهی کربلا شدیم. در این سفر هدیه دختر دومم را باردار بودم، ۱۶ خرداد سفر زیارتی ما آغاز شد و یک روز بعد در تاریخ ۱۷ خرداد ماه بعد از بررسی و تایید گذرنامه وارد خاک عراق شدیم. سر ظهر بود که کاروان از مرز عبور کرده بود، همانجا سفره ناهار برپا شد. احمد فعالانه داخل اتوبوس به زائران کمک می‌کرد. حدود نیم ساعت که از صرف ناهار می‌گذشت، یک اتوبوس بمب‌گذاری شده بین دو دستگاه اتوبوس همدان و کرمانشاه قرار گرفت و منفجر شد، این انفجار همانا و انفجار جریان عادی زندگی من هم همانا....

یک اتوبوس بمب‌گذاری شده بین دو دستگاه اتوبوس همدان و کرمانشاه قرار گرفت و منفجر شد و ناگهان زندگی معمولی و عادی ما را تغییر داد.

در آن حادثه ناگوار ۱۴ تن از اتوبوس همدان و سه تن از اتوبوس کرمانشاه به شهادت رسیدند و عده زیادی مجروح و زخمی شدند.»

بغض گلویش را می‌گیرد و لحظه شهادت احمد را تشریح می‌کند:

«لحظه اتفاق، شرایط غیر قابل وصفی ایجاد شده بود، از هوش رفته بودم وقتی هوشیار شدم، سقف اتوبوس ویران شده بود، احمد کنارم نشسته بود و آرام سرش را تکیه داده بود به صندلی، فکر کردم خوابیده. هنوز متوجه شهادتش نشده بودم، سعی کردم بیدارش کنم، صدایش می‌زدم، از او می‌خواستم بلند شود و شرایط را ببیند. تکانش می‌دادم و فریاد می‌زدم «بلندشو ببین چی شده؟»، پاسخی که نشنیدم سریع نبضش را گرفتم، یکی در میان می‌زد. احساس کردم اگر CPR شود احیا می‌شود، دستم را  روی سینه‌اش گذاشتم تا ماساژ قلبی انجام دهم، متاسفانه خون فوران کرد و متوجه شدم احمد از ناحیه قلب تیر خورده و شهید شده است.»

مستند کامل زندگی شهید احمد نعیمی که توسط خبرگزاری فارس در همدان تولید شده، روز جمعه ۱۶ خردادماه پخش شد و بازپخش این مستند نیز ساعت ۱۸ امروز ۱۷ خردادماه مصادف با سالروز شهادت این شهید بزرگوار از صداوسیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول