اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه تمدید شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه تمدید شد گفت: این جشنواره در قالب‌های داستانک‌نویسی، روزنامه کتاب، مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی جشنواره طراحی شده است.

جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران از تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه خبر داد و اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از اسفند ماه سال گذشته آغاز و نهم خردادماه به عنوان آخرین روز شرکت در این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: با توجه به استقبالی که مردم از این جشنواره فرهنگی-دینی به عمل آوردند دبیرخانه مرکزی جشنواره کتابخوانی رضوی  مهلت شرکت در این جشنواره را تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت samakpl.ir در مسابقات آنلاین این دوره شرکت کنند.

وی تأکید کرد: بستر برگزاری کامل این جشنواره در بستر فضای مجازی آماده شده و نیازی به مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی نیست و با مراجعه به سایت جشنواره امکان دانلود منابع و شرکت در جشنواره وجود دارد.

زارعی ادامه داد: این جشنواره در قالب‌های داستانک‌نویسی، روزنامه کتاب، مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی جشنواره طراحی شده است.

وی با بیان اینکه 12 منبع در این جشنواره برای سه گروه سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تعریف شده است خاطرنشان کرد: هر فردی بنا به علاقه خود می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۲ هزار نفر از استان همدان در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند گفت: بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در دوره نهم به صورت الکترونیکی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه تهدید کرونا فرصتی شد تا بتوانیم فعالیت‌های کتابخوانی را هرچه بیشتر در فضای مجازی گسترش دهیم گفت: در زمانی که کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل بودند کتابداران فعالیت‌های خود را در فضای مجازی ادامه دادند و به این صورت ارتباط خود با اعضا را حفظ کردند.

زارعی اظهار کرد: این اتفاق فرصتی شد که همچنان در آینده با وجود بازگشایی کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول