اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع درسنامه از طریق CD یا فلش‌های الکترونیکی در مناطق محروم همدان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از توزیع درسنامه از طریق CD یا فلش‌های الکترونیکی در مناطق محروم و روستاهای همدان خبر داد.

توزیع درسنامه از طریق CD یا فلش‌های الکترونیکی در مناطق محروم همدان

یاسر نانکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بیماری کرونا باعث شد تا آموزش‌‌ها به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی همراه باشد اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا در این شرایط تمام دانش‌آموزان استان از امکانات آموزشی برخوردار شوند.

وی بیان کرد:‌ از ابتدای اسفندماه سال گذشته که مدارس تعطیل شدند دغدغه‌ ما این بود که دانش‌آموزان بتوانند ابزار فضای مجازی و دسترسی به شبکه را داشته باشند و با معلمان ارتباط برقرار کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه احتمالا آموزش مجازی برای دانش‌آموزانی که در حاشیه‌ شهرها و روستاهایی که امکان برقراری اینترنت نیست و یا افرادی دارای گوشی همراه هوشمند نیستند، موثر نبوده است گفت: برای این دانش‌آموزان نیز تاکنون چند برنامه آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی از این برنامه‌ها در حال اجراست و برخی نیز روزهای آینده اجرا می‌شود گفت: در فضای رسانه‌ای و از طریق صدا و سیمای مرکز استان تدریس دروس آغاز شده است.

نانکلی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه آموزش راه‌اندازی شده و خوشبختانه بسیاری از دانش‌آموزان استان به این شبکه دسترسی دارند افزود:‌ طبق آمارگیری بسیاری از دانش‌آموزان از این طریق می‌توانند از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها به آموزش بسنده نشده و به معلمان اطلاع داده شده تلفنی نیز با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کنند و تکلیف‌ را از همان دروسی که در شبکه آموزش پخش می‌شوند، به آنها بدهند گفت: از همکاران خواسته شده بازخورد آموزش‌ها را داشته باشند تا ارتباط آنها و دانش‌آموز قطع نشود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه از راهبران،  آموزش‌هایی را گرفته‌ و درسنامه‌هایی را تکثیر کرده‌ایم تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد افزود: اخیرا به دنبال این بودیم تا آموزش‌ها به صورت CD یا فلش الکترونیکی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم هفته آینده توزیع درسنامه از طریق CD یا فلش‌های الکترونیکی انجام شود.

نانکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیج فرهنگیان استان اعلام آمادگی برای همکاری در آموزش به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستاها با توزیع CD‌های آموزشی داشت آیا این امکان فراهم می‌شود؟ گفت: بسیج فرهنگیان رسما این موضوع را به ما اطلاع نداده‌ است اما آمادگی داریم که از کمک آنها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه امیدوارم بسیج پویشی راه‌اندازی کند و در این زمینه به ما کمک کند گفت: حضور آنها در کنار راهبران و مدیران مدارس روستایی می‌تواند بسیار موثر و اتفاق خوبی باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان افزود: امیدوارم خیرین در تهیه دستگاه‌های فلش و CD خوان برای دانش‌آموزان نیز ورود کنند و ما را یاری دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از صدای معلمان برای آموزش در شبکه صدای استان نیز هستیم.

نانکلی با بیان اینکه در این راستا همکاران دروسی که باید بر اساس بودجه‌بندی کتاب‌ها در این ایام تدریس شود را آماده می‌کنند افزود: از روز آینده تست صدا از آنها گرفته می‌شود تا در آینده  نزدیک از شبکه صدای استان برای هر پایه تحصیلی درس‌هایی را به گوش دانش‌آموزان برسانیم.

وی عنوان کرد: چند نفر از همکاران که آمادگی تست صدا را داشته‌اند با حضور در صدا و سیمای مرکز استان تست داده‌اند تا توسط آنها آموزش‌ها از طریق شبکه صدای استان ارائه شود

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول