اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجراست/ مراکز توزیع ماسک شناسنامه‌دار شوند

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: تمام تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و دستگاه قضا نیز از این تصمیمات قاطعانه حمایت می‌کند.

مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجراست/ مراکز توزیع ماسک شناسنامه‌دار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، هادی مصطفوی صبح امروز در جلسه قرارگاه زیستی مبارزه با کرونا در نهاوند اظهار کرد: به منظور مدیریت شرایط کنونی لازم است مردم با ستاد همکاری لازم را انجام داده و با ماندن در خانه هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند در غیر این صورت اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

وی با ارائه توصیه‌های لازم برای کنترل ویروس کرونا افزود: با توجه به اینکه برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا لازم است تردد مردم در سطح شهر کمتر شود باید از سوی اتاق اصناف ساعات کار فروشگاه‌ها و مراکز تجاری تعیین شده و تردد غیرضروری اهالی روستا به شهر کنترل و محدود شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند افزود: پیشنهاد می‌شود که نانوایی‌های هر محله نان مورد نیاز اهالی را به صورت بسته‌بندی تهیه و به درب منازل ببرند تا باعث جلوگیری از مراجعه مردم شود.

وی گفت: کسبه و اصناف نیز می‌توانند کالاهای مختلف خود را از طریق رسانه‌ها تبلیغ کرده و آن را با پیک به درب منازل برسانند.

مصطفوی با تاکید بر جلوگیری از ورود مسافران غریبه به شهر نهاوند افزود: با توجه به اینکه ممکن‌ است افراد غریبه یا مسافرانی باشند که در این ایام در شهر نهاوند اسکان یافته باشند لذا لازم است خانه و یا ملکی را که اجاره کرده‌اند تحویل مالک داده و شهر را ترک کنند.

وی در خصوص عرضه ماسک و دیگر لوازم بهداشتی نیز گفت: به منظور توزیع عادلانه ماسک و جلوگیری از سوء استفاده در توزیع آن لازم است که مراکز توزیع شناسنامه‌دار شده و انبارها نیز مشخص و میزان عرضه و تقاضا و قیمت‌ها نیز تعیین شود.

در این جلسه فرماندار نهاوند نیز گفت: دستگاه‌های متولی کنترل ورود و خروج مسافران باید دقت داشته باشند که هیچ مسافری بدون تست اولیه وارد شهرستان نشود.

مراد ناصری با تاکید بر حضور مدیران دستگاه‌های اداری در سطح شهرستان افزود: هر گونه ماموریت اداری و یا مرخصی معاونین فرمانداری، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اداری ممنوع بوده و آنها باید در شهرستان حضور داشته باشند.

وی به اجرای مقررات جدید در پمپ بنزین‌ها اشاره کرد و گفت: متصدیان جایگاه‌های پمپ بنزین موظفند مطابق با مقررات جدید رفتار کرده و هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی آنان پذیرفتنی نیست.

فرماندار نهاوند با اشاره به مقررات جدید گفت: لازم است در جایگاه‌ها، فرایند سوختگیری و پرداخت پول توسط جایگاه‌داران انجام شود و دستکش‌های یکبارمصرف نیز برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: از طرف دیگر باید تمام دستگاهها به طور مدام ضد عفونی شوند.

فرمانده سپاه نهاوند نیز گفت: به منظور برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر لازم است مسوولان ادارات تا پایان سال و حتی تعطیلات نوروزی به طور جدی و جهادی پای کار باشند و امور محوله را نظارت و پشتیبانی کنند.

علی مختاری افزود: مجموعه بسیج و سپاه با بهره‌گیری از امکانات موجود آمادگی کامل خود را برای کمک به مرکز بهداشت و درمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اعلام می‌کنند.

دبیر قرارگاه زیستی مقابله با ویروس کرونا در نهاوند افزود: سپاه ناحیه نهاوند در حال حاضر ۲۰۰ بسته غذایی شامل گوشت سفید و قرمز، برنج و روغن تهیه کرده که به زودی آن را در اختیار خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا که قبلا توسط پایگاه‌های مقاومت شناسایی شده‌اند توزیع خواهند کرد.

وی در خصوص تهیه ماسک مورد نیاز شهرستان نیز گفت: بسیجیان و گروههای جهادی شهرستان در اقدامی خودجوش کارگاه‌های تهیه ماسک را که مورد تائید شبکه بهداشت شهرستان بوده راه‌اندازی کرد‌ه‌اند که در فاز اول قرار است ۸۰ هزار ماسک را تولید و به صورت رایگان بین مردم توزیع کنند.

انتهای پیام/ 3140/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول