اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«سردارسلیمانی» پرورش‌یافته مکتب انقلاب بود/ امنیت کشور مدیون «حاج‌قاسم» است

هم‌رزم سردار سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم پرورش یافته انقلاب و مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری است گفت: شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس نیز لحظه‌ای آرام ننشست و همواره در خدمت کشور وانقلاب بود.

«سردارسلیمانی» پرورش‌یافته مکتب انقلاب بود/ امنیت کشور مدیون «حاج‌قاسم» است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامرضا کرمی امشب در مراسم بزرگداشت اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه از سال‌های اولیه حضور در سپاه کرمان در خدمت شهید سلیمانی بودم اظهار کرد: از آن روز ۴۰ سال می‌گذارد و من از همان ابتدا با خانواده ایشان آشنا شدم.

وی با بیان اینکه سیر ورود شهید به سپاه نشان می‌دهد که برای نقش‌آفرینی به عنوان یک سرباز واقعی انتخاب شده بود افزود: حاج‌قاسم وقتی وارد پادگان آموزشی شد مورد توجه قرار گرفت و با ورود به سپاه به یک مربی آموزشی تبدیل شد.

هم‌رزم سردار سلیمانی با بیان اینکه این فرمانده دلاور از همان روزهای ابتدای جنگ به عنوان معاون فرمانده و در نهایت فرمانده تیپ ثارالله کرمان برگزیده می‌شود تصریح کرد: شهید سلیمانی هر روز به خودسازی می‌پرداخت و در آخر هم سهم خود را از آن گرفت.

وی با اشاره به اینکه وقتی از ایشان تعریف می‌شد، دست بر پیشانی می‌گذاشت و استغفار می‌کرد ادامه داد: خانه خود را به عنوان بیت‌الزهرا وقف کرده بود و هر سال در آن روضه حضرت زهرا(س) برگزار می‌شد.

کرمی با بیان اینکه اخلاص سردار باعث شد به درجات بالایی دست یابد خاطرنشان کرد: او یک فرمانده شجاع میدان بود اما همیشه بار و بنه خود را در مسیر الهی سامان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه در کنار این اخلاص ولایتمداری او برجسته بود گفت: همیشه از سخنان و مواضع رهبری محکم و مستحکم دفاع می‌کرد، عشق به ولی فقیه زمانی متبلور می‌شد که از خدا خواست تا از عمر او بکاهد و بر عمر ولی فقیه زمان بیفزاید.

هم‌رزم سردار سلیمانی با بیان اینکه حاج‌قاسم یکی از شقوق عاقبت‌بخیری را رابطه قلبی و دلی با جمهوری اسلامی و سکاندار انقلاب اسلامی می‌دانست اظهار کرد: آغوش رهبری هم همیشه برای سردار آماده بود.

وقتی می‌گوییم «ما یک حاج قاسم هستیم» باید سیره او را در زندگی خود جاری کنیم 

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در ۲۴ عملیات دفاع مقدس با تیپ ثارالله افزود: وقتی جنگ پایان یافت و یگان‌های رزم وارد استان‌ها شدند، بعد از استقرار لشکر ثارالله در کرمان با ناامنی در شرق و جنوب شرق کشور مواجه شدیم.

کرمی تصریح کرد: وقتی تعدادی از افراد آموزش‌دیده را به گروگان گرفتند و به یک روستا افغانی منتقل کردند چنان تدبیر کرد که همه را آزاد کرد، روستا را محاصره کرد و پیام فرستاد تا همه را آزاد کنند وگرنه روستا با خاک یکسان می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از جنگ سردار سلیمانی یک روز هم آرامش نداشت ادامه داد: ماموریت شهید سلیمانی ایجاد امنیت در جنوب شرق کشور بود آن هم با ندادن تلفات.

هم‌رزم سردار سلیمانی ادامه داد: یک فرد شرور شرارت را از ایرانشهر تا کهنوج گسترش داده بود و به یک نماد ناامنی بدل شده بود که حاج قاسم ابتدا کل طایفه را جمع کرد و از منطقه جدا کرد سپس ۱۰ روز به سران طایفه‌ها فرصت داد که اشرار را تحویل دهند و سلاح‌ها را تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به دنبال تامین امنیت همه مردم بود و این امنیت را تنها برای مردم ایران نمی‌خواست گفت: سردار ترسی از دشمن نداشت و این مساله را بارها و بارها اثبات کرد.

سردار کرمی با بیان اینکه محبوبیتی که شهید سلیمانی در ایران دارد در جبهه مقاومت هم قابل لمس است اظهار کرد: او در کنار رزم خود ستاد عتبات عالیات را ایجاد کرد. 

وی با بیان اینکه وقتی می‌گوییم «ما یک حاج قاسم هستیم» باید سیره او را در زندگی خود جاری کنیم ادامه داد: ما باید در اخلاق، رفتار و ولایتمداری از سردار پیروی کنیم.

همرزم شهیدسلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی محصول انقلاب و مکتب امام و مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: او زندگی معمولی داشت و پهلوانی بود که به خاک‌افتاده‌ها را دستگیری می‌کرد بنابراین ما نیز باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم.

وی در ادامه در خصوص حاج حسین پورجعفری که همواره کنار حاج قاسم بود گفت: این شهید سرافراز هم متصل به حاج قاسم بود، به او جعبه سیاه حاج قاسم می‌گفتند، سردار هم به او گفته بود با هم شهید می‌شویم.

سردار کرمی با بیان اینکه سردار قاآنی نیز جای خالی حاج قاسم را پر خواهد کرد اظهار کرد: او جانشین حاج قاسم بوده و همین راه را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول