اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کد مخصوص برای بساط‌گستران همدان تعریف شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر ضرورت ساماندهی روزبازارهای سطح شهر تاکید کرد و گفت: بساط‌گستران درخواست کد و شماره مخصوص برای خود را دارند.

کد مخصوص برای بساط‌گستران همدان تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی فتحی ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا که با حضور اعضای هیئت امنای روز بازارها و مدیران مربوطه شهرداری همدان برگزار شد اظهار کرد: نماینده بساط‌گستران روزبازارهای همدان نامه ای به شورای شهر ارسال کرده و در این نامه درخواست‌هایی دارد که در این راستا مشکلات این بازارها بررسی و تصمیمات لازم به مدیران شهرداری اعلام شد.

وی اضافه کرد: از جمله این درخواست‌ها تعیین شماره و کد برای مشخص شدن بساط‌گستران و شناسایی آنها است تا مشخص شود از کجا در این روزبازارها حاضر شده‌اند و شغل دیگری دارند یا خیر.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اینکه یک سری از افرادی که در این روزبازارها بساط می‌گسترانند مغازه‌دارانی هستند که از صبح تا ظهر به روزبازارها می‌آیند و بعد از ظهر در مغازه‌های خود حاضر می‌شوند گفت: بساط‌گستران درخواست کد و شماره مخصوص برای خود را دارند.

 وی تأکید کرد: تعیین خط‌کشی و حدود فضای اشغال برای هر یک از بساط‌گستران نیز امری ضروری است چراکه گاهی بر اثر اختلاف در خصوص فضای اشغال شده بحث پیش می‌آید و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

فتحی گفت: نظارت در این بازارها مطلوب نیست و همین موضوع باعث شده تعداد محدودی از افراد به بی‌انضباطی خود ادامه دهند و حتی درگیری‌هایی ایجاد کنند.

وی تهیه لباس فرم با کاور مشخص و کد معین برای بساط‌گستران را ضروری عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد بساط‌گستران شهر همدان ثابت هستند که آنها با لباس‌های متحدالشکل، کدبندی و صدور کارت شناسایی ساماندهی می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تهیه کیسه زباله برای کاهش زحمات پاکبان‌ها، استقرار سرویس بهداشتی در محل روزبازارها و توجه به نظافت محیط این بازارها را ضروری برشمرد و خواستار رعایت مسائل بهداشتی از سوی بساط‌گستران شد.

فتحی ضرورت تعیین محدوده زمانی فعالیت برای کسبه روزبازارها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید تا ساعت ۱۵ بساط‌ها جمع‌آوری شده باشد اظهار کرد: این مسئله در منطقه ترافیک ایجاد می‌کند و ماموران ناظر شهرداری نیز باید به پارک خودروها توجه داشته باشند به طوری که ورودی کوچه‌ها و معابر عبوری مردم مسدود نشود.

وی جلوگیری از ورود افراد متفرقه از سایر شهرها و استان‌ها به روز بازارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری ماموران انتظامی در این زمینه ضروری است که امیدواریم این مسئله تقویت شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه به نوسازی تاکسی های فرسوده شهر اشاره و تاکید کرد: با توجه به ارائه وام نوسازی تاکسی، شهرداری تا زمانی که تاکسی را تحویل راننده نداده خودروهای آنها را نگیرند.

عسگریان: ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مردمداری برای کسبه روزبازارها

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان نیز به برخی بی‌نظمی‌ها در روزبازارهای همدان اشاره کرد و با بیان اینکه برخی دستفروشان و بساط‌گستران میزان تولید زباله زیادی دارند که بهتر است افراد بی‌نظم جریمه شوند گفت: برای بساط‌گستران باید دوره آموزشی مردمداری و رعایت حقوق شهروندی برگزار شود.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه فروشندگان غیر ساکن در شهر همدان باید از روزبازارها حذف شوند چراکه این ظرفیت برای شهر همدان است، افزود: باید آیین‌نامه شغلی انضباطی روزبازارها تدوین و اجرا و موضوع توسط کمیته انضباطی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه درخواست اخذ وام برای تعویض تاکسی‌های فرسوده همدان در کمیسیون بودجه شورای شهر بررسی شده است گفت: شهرداری و سازمان تاکسیرانی باید از تحویل خودروها مطمئن شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سال ۹۶ مبلغ ۶ میلیارد تومان برای خرید ۱۴ اتوبوس پرداخت کردیم که از این تعداد ۶ دستگاه تحویل گرفته شده اما همچنان هشت اتوبوس دیگر را تحویل نداده‌اند، اظهار کرد: نباید روال به سمتی برود که تاکسی‌های رانندگان گرفته و دستشان بسته بماند.

وی با بیان اینکه نباید این چنین باشد که به اسم تاکسیداران وام گرفته شود اما تاکسی را تحویل نگیرند، اضافه کرد: تا زمانی که شهرداری تاکسی را تحویل راننده نداده حق گرفتن تاکسی فرسوده وی را ندارد.

در ادامه این جلسه نمایندگان هیأت امنای روز بازار های همدان نیز به بیان مشکلات روزبازارها پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول