اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وجود 245 کارگاه سفال فاقد گاز در لاله‌جین/ «قوری‌چای» عاری از نخاله سفال شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین با بیان اینکه 245 کارگاه سفال فاقد گاز شهری در لاله‌جین وجود دارد گفت: برخی از کارگاه‌ها نیاز به تعریض و برخی استحکام بنا ندارند که متاسفانه خود کارگاه‌داران کوتاهی می‌کنند.

وجود 245 کارگاه سفال فاقد گاز در لاله‌جین/ «قوری‌چای» عاری از نخاله سفال شد

محمدرضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص نبود گاز در برخی از کارگاه‌های سفال لاله‌جین اظهار کرد: برای گازرسانی به کارگاه‌های سفال هم شهرداری و هم شرکت گاز همکاری لازم را دارند ولی متاسفانه برخی از کارگاه‌ها مشکلات فنی دارند.

وی با بیان اینکه برخی از کارگاه‌ها نیاز به تعریض دارند و برخی نیز استحکام بنا ندارند افزود: متاسفانه کارگاه‌داران در رفع این مشکل کوتاهی می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین با بیان اینکه ۲۴۵ کارگاه سفال فاقد گاز شهری در لاله‌جین وجود دارد بیان کرد: این کارگاه‌ها نیز به مرور با مراجعه به ادارات و حل مشکلات فنی اقدام به گازکشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از جهانی شدن لاله‌جین کارگاه‌های غیرفعال نیز فعالیت خود را از سر گرفتند گفت: تعدادی کارگاه جدید نیز در شهر لاله‌جین شروع به کار کرد.

قادری با تاکید بر اینکه اگر زمین در شهرک صنعتی لاله‌جین باشد، حدود ۸۰۰ متقاضی ایجاد کارگاه وجود دارد تصریح کرد: با اختصاص زمین به متقاضیان کارگاه‌های جدید سفال شکل می‌گیرد.

وی در خصوص نخاله‌های سفال و سرامیک که در رودخانه قوری‌چای ریخته شده بود بیان کرد: با همکاری شهرداری و امور آب و فرمانداری نخاله‌ها از این رودخانه جمع‌آوری شد و برای بازیافت به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام/89003/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول