اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وزیر ارشاد: نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیام داد و گفت: نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند تا با تعامل و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر، جامعه‌ای پویاتر و خلا‌ق­‌تر داشته باشیم.

وزیر ارشاد: نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در متن پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آمده است:

دنیای کودکی ساحتی شریف و جهانی سراسر ظرافت و حساسیت است؛ جهانی که در عین پویایی، نشاط و تحرک واجد عمیق­ ترین لحظات و پاک­ترین عواطف است؛ این ساحت و این جهان سراسر رمز و شگفتی از آن رو که پایه و اساس شکل دهی و سامان­‌بخشی فردای جوامع بشری است، ارزش و اهمیت صدچندان می­‌یابد و تئاتر از مهم­ترین و پویاترین هنرها برای مواجهه و تعامل کودک و نوجوان با جهان پیرامون و مسائل آن است تا کودک پرسیدن و اندیشیدن را دریافت و باور کند.

مایه خرسندی است که تئاتر کودک و نوجوان به استمرار در طول سال زنده است و اجرا می‌شود. اما این ضرورت همچنان باقی است که نهادهای آموزشی حضور مؤثر تئاتر را در مدارس فراهم کنند تا با تعامل و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر، جامعه‌ای پویاتر و خلا‌ق­‌تر داشته باشیم.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گستره‌ه­ای جهانی و پس از ربع قرن تجربه نمایش و نمود آفریده‌های هنری هنرمندان کوشای این حوزه بر آن است تا دامنه تأثیر خود را به مسائل بنیادی‌تر نیز بگستراند.

«محیط زیست، چالش‌‌ها، فرصت­‌ها و تهدیدهای آن» مقوله­‌ای سترگ و کلان است که بی­‌گمان اگر کودکان و نوجوانان با شناختی دقیق و عمیق به پاسداشت و حفظ آن اهتمام ورزند، فردای جهان سبزتر، پاک‌­تر و آرام­‌تر خواهد شد و این مهم بی­‌گمان بهره‌ای از فرهنگ ناب سرزمین ایران است که همواره مردمانش در جست‌وجوی پاکی، صلح و نیکی برای جهان بوده­‌اند.

تلاش ارزشمند هنرمندان گرامی تئاتر کودک و نوجوان سراسر کشور و حضور و همراهی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، مدیران و مجریان تلاشگر را در بیست و ششمین جشنواره بین­‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یکی از کهن­‌ترین شهرهای ایران اسلامی ارج می­‌نهم و از پروردگار مهربان برای ایران عزیز و فرزندان پاکش فردایی روشن‌­تر، شادتر و آرام‌­تر آرزومندم.

انتهای پیام 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول