اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فرماندار ملاير:

ريزش «يخچال ميرفتاح» منجر به شكايت دادستان از ميراث فرهنگی شد

فرماندار ملاير با اشاره به شكايت دادستان ملاير از رئيس ميراث فرهنگی به خاطر تخريب يخچال تاريخی ميرفتاح گفت: 600 تا 800 میلیون تومان برای مرمت آن نیاز است .

ريزش «يخچال ميرفتاح» منجر به شكايت دادستان از ميراث فرهنگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر باب‌الله فتحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار کرد: باید مدیران، مردم و تمام گروه‌های مختلف برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی افزود: با تحریم‌های ظالمانه دشمنان از نیمه دوم سال 97 وضعیت اقتصادی سختی را پیش رو داشتیم که با درایت دولت تدبیر و امید امیدوارم این وضعیت روز به‌ روز بهتر شود.

فرماندار ملایر گفت: در شهرستان ملایر همه تلاش‌ها بر این بود خدمات خوب و مناسبی به مردم ارائه شود و فضایی آرام، هماهنگ و همدل نیز بین مردم و مسوولان را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر پروژه‌های متنوعی با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

فتحی تصریح کرد: جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در ملایر زیر 10 درصد بود که توانستیم با تعامل بی‌نظیر به بیش از صد درصد برسانیم و تمام اعتبارات را جذب کرده که در ایجاد اشتغال بسیار مثمر ثمر بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 490 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان عقد قرارداد شده که 400 میلیارد ریال آن محقق شده و بقیه در حال انجام است.

فرماندار ملایر گفت: با کمک تمام دستگاه‌ها و همکاران در مجموعه فرمانداری توانستیم ثبت جهانی انگور را در سطح شهرستان داشته باشیم و این‌ یک برند و امتیاز خوب برای شهرستان ملایر، استان و حتی کشور است.

وی در ادامه بیان داشت: در شروع سال جدید شاهد بارش‌های شدید باران در شهرستان و در کشور بودیم که این بارش در شهرستان ملایر به بیش از 133 میلی‌متر رسید.

فتحی ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مرتبط، نیروهای نظامی انتظامی و مردمی پای‌کار بودند تا خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و همچنین کمک‌ها وامداد رسانی‌های لازم به مردم داده شد.

به جز حوزه مسکن 131 میلیارد تومان خسارت به ملایر وارد شد

وی ضمن تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در این حوادث با حضور خوب و مستمر و خبرنگاران اخبار به‌ درستی و به‌ موقع به مردم اطلاع‌رسانی شد.

فرماندار ملایر بیان کرد: در بارش‌های اخیر در شهرستان ملایر 2 هزار و 100 واحد مسکونی در روستاها و 400 واحد مسکونی در شهرها دچار آسیب و خسارات شدند که در حال برآورد و ارزیابی خسارات هستیم که بتوانیم آن‌ را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: طغیان 15 رودخانه فصلی، تخریب و شکستگی برخی ابنیه و پل‌ها، مرگ سه نفر در اثر سقوط در رودخانه و دو نفر به خاطر تخریب آوار، تخریب 600 واحد دامی در روستاها، تلف شدن 318 رأس دام سبک یا بر اثر طغیان رودخانه و یا بر اثر تخریب اماکن از خسارت‌های بارش‌های اخیر در ملایر بود.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده شده در حوزه مسکن روستایی و شهری در دست بررسی است گفت: به جز حوزه مسکن 131 میلیارد تومان خسارت به ملایر وارد شده است.

فرماندار ملایر گفت: از این میزان 110 میلیارد تومان در بخش کشاورزی، 11 میلیارد تومان در بخش راه‌ها، پل‌ها و ابنیه‌، 7 میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری، 2 میلیارد تومان به تأسیسات آب، برق و مخابرات و یک‌میلیارد تومان نیز به سدها و آب‌بندها خسارت وارد شد.

وی با اشاره به تخریب یخدان میرفتاح اضافه کرد: شدت بارش‌ها تا حدی بود که سبب تخریب بخشی از این بنا شد و طبق برآورد انجام شده 600 تا 800 میلیون تومان برای مرمت آن نیاز است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه دادستان ملایر از رئیس میراث فرهنگی برای تخریب این بنای تاریخی، شکایت کرده است گفت: ما به قانون احترام می‌گذاریم، ما نمی‌توانیم در کار حوزه قضائی دخالت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رئیس میراث فرهنگی ملایر به عنوان یکی از مدیران پای کار در همه صحنه‌ها حاضر بوده که امیدواریم با طی مراحل قانونی مشکل ختم به خیر شود.

فتحی در ادامه بیان کرد: با ابتکار استاندار، سند چشم‌انداز سه‌ ساله استان تدوین‌ شده و ما توانستیم اولویت‌ها و درخواست‌های اصلی و مورد نیاز شهرستان را در آن بگنجانیم.

وی ادامه داد: در این سند و چشم‌انداز اشتغال، کشاورزی، تولید و حوزه‌های مختلف دیده ‌شده و به دستگاه‌ها و ادارات مختلف برای اجرا ابلاغ‌ شده است.

فرماندار ملایر افزود: جهت‌گیری‌ دستگاه‌های مختلف استان بر اساس چشم‌انداز این سند مشخص‌ شده که باید بر آن اساس حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: آنچه برای بنده مهم است تعامل و حرکت بر مسیر اخلاق است که بهترین راه برای توسعه و پیشرفت در هر منطقه است.

 انتهای پیام/89013/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول