اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش در گلستان

مدیرکل صمت گلستان از برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در گرگان خبر داد.

برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش در گلستان

درویشعلی حسن‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: با توجه به نقش، اهمیت و جایگاه فرش ترکمن و دستباف در سطح کشور و استان گلستان و با هدف حمایت از بافندگان و تولیدکنندگان این حوزه،پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در میدان ترمینال-ابتدای جاده آق‌قلا، فروشگاه اسکای‌مون از ساعت ۱۶ الی ۲۱ دایر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بافندگان و هنرمندان فعال این حوزه ضمن به نمایش گذاشتن دست‌سازه‌های خود،بخشی از تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

مدیرکل صمت گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار بافنده در استان گلستان فعال هستند که از این تعداد چهارهزارو ۶۰۰ نفربیمه تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد:بعد از شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر رفع تعهد ارزی در سالهای ۹۸ و ۹۹، بازار فرش دستباف و به ویژه فرش ترکمن دچار چالش شد که امید داریم با تغییر دستورالعمل رفع تعهد ارزی بصورت یکساله شاهد بهبود بازار این صنعت در کشور باشیم.

حسن‌زاده گفت: تلاش داریم تا در صورت فراهم بودن زمینه لازم و سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم زنجیره ارزش فرش دستباف را در چند سال آینده در گلستان تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال دو تن فرش دستباف به ویژه فرش ترکمن به ارزش دلاری، ۵۰ هزار دلار از استان گلستان به مقصد کشورهای مختلف صادر شده‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول