اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خرید تضمینی بیش از 6 میلیون تن گندم در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری از مرز ۶ میلیون تن عبور کرده و ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی گندمی است که خریداری شده و تاکنون ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

خرید تضمینی بیش از 6 میلیون تن گندم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدعلی نیکبخت شامگاه گذشته در نشست با مدیران و تشکل‌های بخش کشاورزی استان گلستان با حضور استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس ، اظهارکرد: شمال کشور در تولید محصولات کشاورزی صاحب نام بوده و نقش اساسی در این زمینه دارد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان پشتیبان کشاورزان بوده و تلاش می‌کند تا امنیت غذایی کشور را حفظ کند.

نیکبخت ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان به صورت متمرکز در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی گفت: کارهای زیربنایی خوبی در زمینه کشاورزی در استان انجام شده اما به رغم فعالیت گسترده، هنوز کارهای زیادی بر زمینمانده ای وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و گفت: تولید و اشتغال جایگاه خوبی در صنایع تکمیلی داشته باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با منابع در اختیار وزارتخانه شامل تسهیلات، منابع دولتی و تملکی، اقدامات مهم و اساسی اولویت‌دار را انجام دهیم.

نیکبخت گفت: ایجاد تبدیلی و تکمیلی می‌تواند جلوی ضایعات را گرفته و به ارزآوری و اشتغال کمک می کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱.۵ میلیون هکتار کشت قراردادی در کشور انجام شد و در سال زراعی آینده حداقل آن را به دو برابر افزایش خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال جاری از مرز ۶ میلیون تن هم عبور کرده و ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی گندمی است که خریداری شده و تاکنون ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان هفته آینده هزار میلیارد تومان دیگر هم تامین و پرداخت خواهد شد.

نیکبخت همچنین از برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی برنج در شمال کشور خبر داد و گفت حمایت از تولید داخل و تولید کننده در دستور کار قرار دارد.

 

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول