اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشف بیش از ۸۷ هزار قلم دارو غیرمجاز در طی یک سال در گلستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در سال گذشته ۸۷ هزارو ۱۴۵ قلم انواع داروی غیرمجاز در گلستان کشف و ضبط شد.

کشف بیش از ۸۷ هزار قلم دارو غیرمجاز در طی یک سال در گلستان

کاوه دماوندی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور اولویت سازمان غذا و دارو بوده اظهار کرد: طبق آمار ثبت شده در سال گذشته در حوزه دارو و داروهای شیمیایی تعداد ۸۷ هزارو ۱۴۵ قلم انواع داروی غیرمجازبه ارزش پنج میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۸۰ هزارو ۶۹۵ قلم انواع مکمل‌های غیرمجاز به ارزش ۵۸۱ میلیون ریال، 3 هزارو ۹۷۹ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش 4 میلیارد ریال، 5 هزار و ۳۴۶ قلم انواع فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی خارجی غیرمجاز به ارزش 3 میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ۱۷ هزارو ۶۱۸ قلم انواع تجهیزات و ملزومات پزشکی غیرمجاز به ارزش ۶۴ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور اولویت سازمان غذا و دارو بوده و رصد، شناسایی و پیگیری فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، فرآورده‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، طبی و سنتی و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق با سازمان غذا و دارو است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری و پیشگیری از هرگونه قاچاق دارو و فرآورده‌های دارویی، برچسب «تی‌تک» طراحی شده و نصب این بارکد سه بعدی بر روی تمامی داروها و فرآورده‌های دارویی تولیدات داخلی الزامی است و تلاش داریم تا این برچسب بر تمامی محصولات آرایشی، بهداشتی، فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی نیز درج شود.

دماوندی کمالی گفت: مصرف کنندگان و شهروندان عزیز می‌توانند از طریق پیامک، تماس با سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا ارسال کد ۱۶ رقمی زیر بارکد اسکن شده بر روی این داروها از اصالت، قیمت و حتی وجود این دارو‌ها در داروخانه‌های کشور مطلع شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز کرد: در سال گذشته ۹۰ مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارو و 2 هزار و ۲۲۵ مورد از داروخانه‌ها سطح استان انجام شده و بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در خصوص کالاهای قاچاق در این حوزه لوازم آرایشی بهداشتی و غذا و دارو بوده است.

گفتنی است، در استان گلستان ۳۳۰ داروخانه، ۲۲ شرکت پخش دارو مستقر و ۱۵ شرکت دارو پخش همجوار فعال بوده و فرایند عرضه و توزیع دارو را انجام می‌دهند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول