اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اخذ سند دفترچه‌ای برای ضمانت تسهیلات بانکی ممنوع است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان با تاکید بر اینکه اخذ سند دفترچه‌ای برای ضمانت تسهیلات بانکی ممنوع است، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان سند دار شد که ۶۳۸ هزار هکتار در استان اراضی کشاورزی وجود دارد.

اخذ سند دفترچه‌ای برای ضمانت تسهیلات بانکی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد تقی رضاییان صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای موضوع حدنگار یا همان کاداست یک قانون بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به حدنگاری اراضی کشاورزی ادامه داد: یکی از مزایای حدنگاری اراضی کشاورزی مشخص شدن کامل حدود و منطقه ملک مورد نظر و شناسنامه دار شدن این اراضی است.

مدیرکل ثبت اسناد گلستان با اشاره به اینکه اراضی استان بیش از دو میلیون هکتار است، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان سند دار شد که ۶۳۸ هزار هکتار در استان اراضی کشاورزی وجود دارد.

رضاییان خاطرنشان کرد: تک برگی کردن اسناد مالکیت در استان گلستان بروز شده و در یک روز سند تک برگی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: حدنگاری اراضی به شدت در پیشگیری از زمین‌خواری موثر است و امکان جعل اسناد تک برگی در این طرح به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان خاطرنشان کرد: بر کلیه بانک‌ها تکلیف شده که برای ضمانت تسهیلات سند حدنگاری شده تک برگی اخذ شود و اخذ سند دفترچه‌ای ممنوع است.

رضاییان تاکید کرد: تاکنون حدود ۶۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان است و تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده است.

وی اضافه کرد: گنبد کاووس با حدود ۱۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی بیشتری اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول