اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شادی چهارشنبه آخر سال را به کام خود و دیگران تلخ نکنیم

چهارشنبه سوری شبی پر از شور و نشاط و شادمانی است که در آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود. چه قدر خوب است که این شب های منتهی به سال جدید را با دورهمی خانواده‌ها خاطره‌انگیز کنیم تا اینکه آن را به کام دیگران تلخ نماییم.

شادی چهارشنبه آخر سال را به کام خود و دیگران تلخ نکنیم

گلستان - سمیرا رجبی: چهارشنبه سوری یک جشن آئینی است که مردم برای استقبال از سال جدید و بهاری نو این روز را جشن می‌گیرند و در کنار هم لحظات شیرینی را در روزهای پایانی سال برای خود رقم می‌زنند.

این جشن سنتی آداب و رسوب متفاوتی دارد آدابی مانند روشن کردن آتش و پریدن از روی آن، دورهمی خانوادگی و گپ و گفت دوستانه و غیره در آخرین شب چهارشنبه سال است.

متاسفانه برخی از نوجوانان و جوانان برای اینکه هیجانات خود را تخلیه کنند دست به کارهای خطرناکی از قبیل تولید و استفاده از مواد منفجره و بمب دستی می زنند که منجر به آسیب رساندن به خود و دیگران می‌شود.

هیچکس با برپایی جشن و شادی هموطنان مخالف نیست اما به شرطی که باعث ضرر و زیان و آسیب رساندن به هموطنان نشود.

افرادی که در این روزها اقدام به منفجر کردن بمب های دستی و ترقه می‌کنند باعث ایجاد وحشت بین خانواده‌ها می‌شوند و حتی ممکن است قربانیانی نیز در پی داشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از مردم خوب استان خواست تا حدالامکان از منازل خارج نشوند و جوانان و نوجوانان خود در آخرین چهارشنبه سال کنترل کنند. 

سرهنگ علیرضا نصیری ابراز کرد: نوجوانان و جوانان برای اینکه هیجانات خود را تخلیه کنند دست به کارهای خطرناک و محترقه نزنند زیرا این کار علاوه بر آسیب رساندن به خود نیز سلامت دیگران را به خطر می‌اندازد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه باید از حوادث درس بگیریم، گفت: والدین باید جوانان و نوجوانان خود را کنترل و مدیریت کنند بویژه در این روزهای پایانی سال به جد مراقب فعالیت های فرزندان خود باشند تا خدای نکرده دست به کارهای خطرناک نزنند.

موسی‌الرضا صفری خاطرنشان کرد: بیشترین گروه سنی که دست به اقدام خطرناک مواد محترقه می‌زنند در رنج سنی 16 الی 23 سال هستند که خانواده‌ها موظف هستند آنها را کنترل کنند.

یکی از شهروندان گلستانی در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال همیشه برای من دلهره آور هست و به جای اینکه مردم این روزها را درکنار هم با خوشی سپری کنند، با ترقه بازی چند جوان، رعب و وحشت در دل خانواده ها ایجاد می‌ کنند. 

این شهروند گلستانی گفت: امیدوارم چهارشنبه آخر سال را به خوبی سپری کنیم و هیچ شهروندی در این روز آسیب نبیند. 

به گزارش خبرنگار فارس، از امروز صدای انفجار ترقه از گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد و آخرین چهارشنبه سال که باید جزو خاطره‌انگیزترین روزهای پایانی سال مبدل شود متاسفانه باعث ایجاد التهاب و دلهره خانواده‌ها می‌شود. 

امیدواریم خانواده‌های گلستانی با نظارت بر فعالیت فرزندشان در این روزهای واپسین آخر سال کام خود و مردم را تلخ نکنند و به خوبی و خوشی به استقبال سالی جدید و سراسر امید و نشاط برویم.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول