اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۳ حلقه چاه آب شرب فرودین ۱۴۰۲ در گنبدکاووس به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای گلستان گفت: امروز عملیات اجرایی حفر سه حلقه چاه در گنبدکاووس آغاز شد و این چاهها با اعتبار مجموع ۳۰ میلیارد تومان تا پایان امسال و یا فروردین ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

۳ حلقه چاه آب شرب فرودین ۱۴۰۲ در گنبدکاووس به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سید محسن حسینی عصر روز سه شنبه در مراسم اغاز عملیات اجرایی حفر چاه های ۸ و ۹ و ۱۰ طرح آبرسانی به شهرستان گنبدکاووس با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان اظهار کرد: طرح آبرسانی شهرهای گنبدکاووس، مینودشت، شهرها و روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس دارای مولفه های گوناگون بوده که یکی از این مولفه ها حفر ۲۰ حلقه چاه آب است.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته هفت حلقه چاه اب حفاری، تجهیز، برق رسانی و به شبکه تامین اب شرب پیوسته است و در خردادماه امسال نیز سه حلقه چاه دیگر حفاری، تجهیز و به شبکه متصل شد.امروز نیز سه حلقه چاه آب کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود تا پایان امسال حداقل دو حلقه چاه و فروردین سال ۱۴۰۲ نیز یک حلقه پاه دیگر با اعتبار مجموع ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: این چاهها در شمال، جنوب و غرب شهر گنبدکاووس به عمق حدود ۳۵۰ متر حفاری خواهد شد و پیش بینی می شود از هر یک  از چاهها، ۲۵ لیتر برثانیه اب استحصال شود.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات آب و فاضلاب کشور، اب منطقه ای گلستان امادگی حفر سه حلقه چاه دیگر در تابستان سال آینده را در شهرستان گنبدکاووس دارد.

حسینی گفت: با حفر سه حلقه پاه در خردادماه امسال و حفر این سه حلقه چاه و بهره برداری از آن در مجموع ۱۵۰ لیتر برثانیه، نیاز ابی شهرهای گنبدکاووس تامین خواهد شد و در صورت حفر سه حلقه پاه دیگر در تابستان مجموعا نیاز آبی حدود ۲۳۰ لیتر برثانیه تامین می شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: مسائل و مشکلات پیرامون آب یک مشکل جهانی، کشوری و استانی بوده و جنگ آب در سالهای اینده برای تامین آب انسانها دور از ذهن نیست.

 

مهدی دهرویه اظهار کرد: مردم شهرستان گنبدکاووس در تابستان ۱۴۰۰ با تنش ابی مواجه بوده و حدود ۳۵۰ لیتر برثانیه کمبود اب داشتیم که با پیگیری های انجام شده و حفر چاه برای تامین نیاز ابی توانستیم تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف کرده و در تابستان امسال با وجود افت فشار اب، قطعی آب نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ روستاهای نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس فاقد لوله کشی اب شرب بوده و با تانکر آبرسانی انجام می شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای توازن در توزیع آب، اهتمام جدی در تخریب اب بندان های غیرمجاز در شهرستان داریم ضمن اینکه مردم باید خشکسالی و کمبود اب را درک کرده و استفاده بهینه از این مایه حیات داشته باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول