اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال شوند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: تشکل های مردمی و غیردولتی، سمن ها و پویش های مردمی هیچ فعالیتی در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر ندارند. پیشنهاد می‌شود در این حوزه ورود فعال داشته باشند.

تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حوزه مواد مخدر و آسیب‌های آن یک موضوع اساسی و مهم بوده که باید بصورت ویژه و جدی به آن نگاه شده و در این راستا همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی بسیار مهم است.اگر فعالیت ها تنها در راستای انجام تکالیف و وظایف باشد قطعا کافی نبوده و موفقیت حاصل نمی شود.

وی تصریح کرد: اگر به موضوع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دقت شود متوجه می شویم که این یک برنامه مدون از سوی دشمن برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بر راه اندازی مکان ماده ۱۶ زنان در گنبدکاووس تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قرار بود این مکان چندین ماه گذشته راه اندازی شود، از مدیران مرتبط به ویژه اداره بهزیستی درخواست می شود این مکان تا روز شنبه فعال شود. یکی از حوزه های مهم در راستای ایجاد امنیت پایدار مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن است. 

وی گفت: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی، فعالیت و اقدامات انها در حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده که می بایست برنامه های اجرایی خود را به نحوی برنامه ریزی کنند که قابلیت اجرا داشته و براحتی بتوان از ظرفیت های دستگاه اجرایی و نیرو خود استفاده نمود.

دهرویه گفت: بهره برداری از مرکز ماده ۱۶ مردان نیاز به میلیاردها تومان اعتبار مالی داشت اما در یک کار جهادی و میدانی تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی این مرکز را به بهره برداری برسانیم.

۹۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گنبدکاووس کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: در ۹ ماه امسال ۹۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

محمود علی فر اظهار کرد: در همین مدت تعداد ۷۱۰ نفر از معتادان متجاهر، قاچاق فروشان خرد در شهرستان دستگیر شده و ۲۷ طرح در نقاط الوده شهرستان اجرا شده است.

۲۷ نفر از مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال دریافت کردند

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۷ نفر از مددجویان کمیته امداد که سرپرست خانوار انها در زندان بوده و یا به مواد مخدر اعتیاد داشتند تسهیلات اشتغال دریافت کردند که مجموع تسهیلات پرداخت شده ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ ریال است.

علیرضا کریمیان اظهار کرد: سرپرست خانوار تعداد ۳۲ نفر از مددجویان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر در زندان بسر می برند و در حال استفاده از تسهیلات این نهاد انقلابی هستند.

بیش از ۳۹ هزار نفر از معتادان و متکدیان در گنبدکاووس غربالگری شدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: تیم سیاری از کارشناسان بانوان و اقایان به طور جداگانه در گنبدکاووس تشکیل شده و به صورت منظم و مرتب به ۳۰ پاتوق در گنبدکاووس سرکشی کرده و به انها خدمات می دهند.این خدمات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از گسترش بیماری‌ها به ویژه اچ ای وی و هپاتیت است.

عبدالرحیم پالیده اظهار کرد: پنج هزارو ۷۴۸ نفر آموزش های لازم مهارت زندگی در شاخه های مختلف و دوهزارو ۱۴۱ نفر از والدین دارای فرزند بین دو تا ۱۲ سال، و تعداد ۶ هزارو ۸۵۸ نفر از والدین دارای فرزند بین ۱۲ تا ۱۸ سال اموزش های لازم فرزندپروری و نوجوان سالم را دیدند.

وی تصریح کرد: ۲۰ نفر از معتادان متهاجر برای ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد شهرستان معرفی شدند. برای کاهش اسیب تعداد پنج هزار سرنگ‌و سرسرنگ در ۳۰ پاتوق توزیع شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول