اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نخستین آموزشگاه نوع الف حوزه کشاورزی در مینودشت افتتاح شد


نخستین آموزشگاه نوع الف کشاورزی در سطح کشور در شهرستان مینودشت با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

نخستین آموزشگاه نوع الف حوزه کشاورزی در مینودشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مینودشت، محمد تقی قزلسفلی فرماندار شهرستان مینودشت امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد(نوع الف)-خوشه کشاورزی در کشور اظهار کرد: با توجه به نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باید آموزش‌ها بر محور مهارت آموزی و در راستای اشتغال پایدار باشد.

وی گفت: شهرستان مینودشت قطب نوغانداری و تولید برنج بوده و در تولید برنج به عنوان یک برند مهم و اصلی در منطقه و کشور شناخته شده است.

برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری مهارت آموزی آموزش داده شود

فرماندار مینودشت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب، متاسفانه طبق آمار  سال ۹۵ نرخ بیکاری در شهرستان ۲۷ درصد بوده و باید برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری مهارت آموزی آموزش داده شود.

قزلسفلی خاطرنشان کرد: در شهرستان ۳۵ واحد صنعتی وجود دارد که ۶ واحد غیرفعال شده و حدود ۸۰ نفر از نیروهای این واحدهای تولیدی در حال تعدیل بوده که این سبب فشار اقتصادی فراوان به خانواده‌ها خواهد شد.

وی گفت: امید داریم مجموعه‌هایی مانند مجموعه دامی کشاورزی که سبب اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در منطقه شده با افتتاح این آموزشگاه و آموزش‌های علمی و تخصصی در راستای رفع بیکاری راه‌اندازی شود.

آموزش علوم کشاورزی  به‌طور میدانی و عملی در مزرعه

حمزه گرایلو سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در ادامه اظهار کرد: این آموزشگاه برابر استانداردهای کشوری و به عنوان یک برند در شهرستان مینودشت افتتاح شد و قرار است در مزرعه به‌طور میدانی و عملی علوم کشاورزی را به علاقمندان آموزش دهد.

وی تصریح کرد: علوم کشاورزی در شاخه‌های کشاورزی، علوم دامی، باغبانی، ماشین الات و غیره به‌طور استاندارد و روز آموزش‌های‌مهارتی را به علاقمندان ارائه می‌دهد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: در سفر معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح آموزشگاه جهانگیر نوع الف در حوزه کشاورزی در مینودشت، افتتاح مرکز جوارکارگاهی کارخانه ماموت شمال علی آباد کتول، نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی گلستان، اجرای رویداد استارتاپ با موضوع اطلس مهارتی استان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه استان، ادای احترام به مقام شامخ شهدا و جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

گرایلو گفت: در مراسم افتتاح آموزشگاه جهانگیر نوع الف در حوزه کشاورزی مجوز کار این آموزشگاه با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به اقای جهانگیر عرب موسس این آموزشگاه در سطح کشور اعطاء شد.

 چهار کارگاه آموزشی در مینودشت فعال است

داود ممشلی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مینودشت امروز در ادامه اظهار کرد: با توجه به مهمترین چالش کشور در حوزه اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهمترین اهرم برای رهایی از این معضل باشد.

وی گفت: در حال حاضر در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مینودشت چهار کارگاه آموزشی اتومکانیک، برق، تاسیسات و برق خودرو فعال بوده و در شاخه‌های گوناگون در حال ارائه خدمات هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مینودشت خاطرنشان کرد: ۱۹ گروه هدف شامل دانشجویان، دانش آموزان، معلولین، زنان سرپرست خانواده، زندانیان، بهبودیافتگان از اعتیاد، زنان خانه دار و غیره در چهار خوشه کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر آموزش می‌بینند.

ممشلی ادامه داد: محوری کردن مهارت‌ها و توسعه آن در جامعه در رفع معضل بیکاری و افزایش اشتغال در جامعه مهمترین رویکرد ما در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

نخستین جایزه بهره‌وری و کارایی نهاده‌های تولید سازمان ملل توسط یک گلستانی 

جهانگیر عرب موسس آموزشگاه نوع الف حوزه کشاورزی گفت: برای نخستین بار بعد از ۲۰ سال نخستین جایزه سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی در خرداد ماه امسال در حوزه افزایش بهره وری و کارایی نهاده‌های تولید به بنده تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: بنده عضو سازمان ملل بوده و در جلسه ژنو امسال به عنوان عضو کمیته کارشناسی در حوزه‌های مختلف مرتبط با کشاورزی دعوت شده و حضور داشتم.

موسس آموزشگاه جهانگیر نوع الف در حوزه کشاورزی در کشور تصریح کرد: در مدت ۱۰ سال در حوزه افزایش بهره وری و کارایی منابع پایین تولید مانند سم، کود، بذر، آب، زمین و به ویژه نیروی انسانی در چهار استان کشور شامل قزوین، گیلان، فارس و گلستان تحقیقات و فعالیت‌های خود را انجام دادم.

عرب خاطرنشان کرد: با فعالیت و تحقیقات به عمل آمده در طول این سال‌ها توانستیم در حوزه تولید گلابی اسپادانا در استان گلستان ۳۰ تن در هکتار برداشت کنیم که این مقدار دو برابر متوسط تولید استان بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه محصول زیتون در گلستان در هر هکتار  ۸ تن برداشت داشتیم که دو برابر متوسط تولید استان بوده و در قزوین و گیلان نیز تولید زیتون به ۱۷ تن رسید که چهار برابر متوسط تولید استان است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول