اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احداث تله کابین در علی آباد کتول باعث رونق گردشگری گلستان خواهد شد/ بهره برداری اورژانس در هفته دولت

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: احداث تله کابین در علی آباد کتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد کرده و قطعا رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

احداث تله کابین در علی آباد کتول باعث رونق گردشگری گلستان خواهد شد/ بهره برداری اورژانس در هفته دولت

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان در حوزه صنعت و گردشگری رشد خوبی نداشته و اقتصاد ان  بیشتر بر محور کشاورزی است.

وی تصریح کرد: ظرفیت و قابلیت های خوبی در حوزه گردشگری به لحاظ طبیعی وجود دارد و استفاده از این ظرفیت ها به صورت اصولی می تواند در رشد اقتصادی و توسعه استان تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده هم موافق حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بوده و معتقدم با رعایت موضوعات زیست محیطی و منابع طبیعی که سرمایه آیندگان است می توان مانند استان های شمالی گیلان و مازندران  تلی کابین احداث کرده و در رشد اقتصادی استان گام مهمی برداریم؛ احداث تله کابین در علی آباد کتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد کرده و قطعا رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام اورژانس شهرستان علی آباد کتول ادامه داد: این پروژه به مدت چهار سال پیشرفت فیزیکی نداشته و نیمه کاره رها شده بود که  با رایزنی های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مسئولان شهرستانی با وزیر قبلی و فعلی بهداشت و درمان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده و در هفته دولت با امکاناتی مانند اتاق بستری، سی تی اسکن، رادیولوژی، سی سی یو و غیره به بهره برداری می رسد.

نوروزی از اغاز عملیات اجرایی پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در هفته دولت خبر داد و گفت: این پلی کلینیک تخصصی در زمینی به مساحت سه هزارو ۵۰۰ متر مربع  و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان علی آباد کتول کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: روگذر مسیر کمربندی علی آباد کتول از سال ۹۱ شروع و  تا سال ۹۴ ادامه داشت و چند سالی بلا تکلیف بود و در سال ۹۹  دوباره شروع به احداث کرده است.تاکنون برای این پروژه ۱۷ میلیارد تومان از منابع ملی  تخصیص یافته و در حال حاضر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی مسیر فاضل آباد به علی اباد کتول در حال انجام است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای این پروژه به راهداری تخصیص یافته و مسیر علی آباد کتول به ازادشهر نیز از ماه اینده با انجام مناقصه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان علی آباد کتول چهار سالن ورزشی نیمه کاره وجود دارد خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل چهار سالن ورزشی در نظر گرفته شده و پیش بینی مسئولان مربوطه این است که این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نوروزی با ابراز نگرانی از عدم وجود سد در تامین اب شرب گرگان بیان کرد: شهرستان گرگان تنها مرکز استان در کشور بوده که از طریق سد اب شرب ان تامین نمی شود و در حوزه پدافند غیرعامل نگرانی هایی وجود دارد.با تعامل و پیگیری های استاندار و مجمع نمایندگان استان، سد شصت کلا میرداماد انجام می شود تا این نگرانی ها از بین برود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی در چند سال گذشته، برای تقویت سد نرماب با تلاش های مجمع نمایندگان استان و استاندار اقدامات خوبی انجام شده و قرار است برای تکمیل و بهره برداری این سد مبلغ یکهزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به گلستان پروژه نیروگاه علی آباد کتول بوده که با بازدید وزیر نیرو و اقتصاد جزو مصوبات شورای اقتصاد نیز قرار گرفته و فاز سیکل دوم این نیروگاه برای تقویت شبکه توزیع برق شهرستان علی اباد کتول در حال انجام بوده که با توجه به قطعی های سال گذشته در فصل گرما می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از قطع برق داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه در مجلس یازدهم امدلی و اتحاد خوبی وجود دارد و در استان گلستان نیز بین مدیران کل دستگاه های اجرایی، استاندار گلستان و مجمع نمایندگان همدلی و وحدت خوبی در پیگیری پروژه ها برقرار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول